Мода і краса як тема українських онлайн-медіа

Автор: Бахурська Анастасія Зорянівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Журналістика
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Об’єктом дослідження є тематика моди та краси в українських онлайнмедіа («Vogue», «Elle», «The Village»), зокрема її відображення, особливості висвітлення та вплив на аудиторію. Предмет дослідження – онлайн-видання «Vogue», «Elle», «The Village». Хронологічні межі дослідження було обрано 2022-2024 роки, бо саме в цей період активно розвивались обрані нами онлайн-медіа. Також спостерігається суттєве зростання впливу онлайн-медіа та інфлюенсерів на читачів. Метою роботи є дослідити особливості висвітлення теми моди та краси в українських онлайн-медіа («Vogue», «Elle», «The Village»), їхній вплив на формування суспільних уявлень про моду та розвиток цієї сфери. Конкретні завдання магістерської роботи: ? описати поняття «мода» і «краса» і особливості їх висвітлення у ЗМІ; ? дослідити історичний розвиток висвітлення моди і краси у мас-медіа; ? визначити, чи тренди та інфлюенсери є важливим чинником на формування тем про моду і красу; ? проаналізувати теми про моду і красу на сторінках онлайн-медіа («Vogue», «Elle», «The Village»); ? визначити жанри, рубрикацію та фото/відео контент про моду і красу на сторінках онлайн-медіа («Vogue», «Elle», «The Village»); ? показати, яка роль медіа у формуванні стереотипів і трендів про моду і красу; ? описати інноваційні підходи онлайн-медіа щодо висвітлення теми моди і краси; ? вивчити етичні питання в контексті про моду і красу в онлайн-медіа. 5 Мода і краса займають важливе місце в українських онлайн-медіа, відображаючи сучасні тренди та інтереси суспільства [1]. Однак контент на цю тему часто зосереджується на поверхневих аспектах, ігнорує важливі культурні, етичні та екологічні фактори, пов’язані з модною індустрією [2]. Багато медіа просувають ідеалізовані стандарти краси, що може негативно впливати на самооцінку аудиторії [3]. Водночас бракує системного висвітлення творчих здобутків місцевих дизайнерів і популяризації сталих практик у сфері моди [4]. Потреба у створенні збалансованого та якісного контенту, який враховуватиме етичні принципи й підтримуватиме розвиток української модної індустрії, є надзвичайно актуальною та може посилити інтерес до локального контенту та сприяти зміцненню позицій національних брендів [5]. Було зроблено висновки до кожного із розділів та загалом до роботи, в теоретичному аспекті описано моду та красу на сторінках медіа, проаналізовано публікації цих медіа та визначено перспективи розвитку цієї теми. Ключові слова: мода, краса, одяг, рубрики про моду, періодика для жінок, українські медіа, «Vogue», «Elle», «The Village». Список використаної літератури: 1. Кравченко С. Тенденції розвитку онлайн-журналістики в Україні: вплив медіа на самоідентифікацію молоді. Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. 2019. № 7. С. 35–42. 2. Лебеденко Т. Вплив соціальних мереж на формування стандартів краси в молодіжній культурі. Українське суспільство. 2021. № 1. С. 19–27. 3. Мода та соціальні мережі – вплив Інтернету на модні тренди. Fact. 2024. URL: https://fact-news.com.ua/moda-ta-sotsialni-merezhi-vpliv-internetu-namodni-trendi/. 4. Петренко О. Вплив медіа на формування стандартів краси: монографія. Київ: Національний авіаційний університет, 2020. 120 с. 5. Ситник О. Сучасні тенденції дизайну взаємодії користувачів з інтернет-медіа. Український інформаційний простір. 2019. № 1 (3). С. 185–196.