Особистісні чинники адаптації до навчання майбутніх психологів
Автор: Назар Олеся Юріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Психологія
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Адаптація, як психологічне поняття, це пристосування в процесі взаємодії з іншими, відновлення рівноваги між людиною та її середовищем, та здатність до регуляції власних емоцій, поведінки та когнітивних схем у відповідь на нові ситуації. Адаптація до навчання включає різні аспекти – від академічного та соціального до психологічного, що вимагає від студентів гнучкості, стійкості та розвитку специфічних навичок, таких як саморегуляція та емоційний контроль. Адаптація студентів до навчальної діяльності залежить від ряду особистісних чинників, які включають психологічні аспекти, когнітивні особливості, а також соціальні фактори. Для дослідження було сформовано вибірку із загальною кількістю досліджуваних у 92 особи. Віковий діапазон від 17 до 22 років. Жінок – 49 осіб, та чоловіків – 43 особи. А також для більш детального аналізу вибірка була розподілена на підгрупи: за критерієм статевої ознаки та критерієм курсу навчання студентів. Встановлено, що за порівняльними аналізом за критерієм статевої ознаки існували статистично значущі відмінності у показниках домінантності, інтернальності, та у рівні прийняття інших, емоційного комфорту та спрямованості на взаємодію. Також було виявлено за порівняльним аналізом за критерієм курсу навчання статистично значущі відмінності у показниках самоконтролю в спілкуванні, спрямованості на взаємодію, саморефлексії, та у копінг-стратегії уникнення. А також, показники адаптації до навчання були кореляційно пов’язаними із особистісними чинниками майбутніх психологів. Ключові слова: майбутні психологи, адаптація до навчання, особистісні чинники.