Спеціалізовані онлайн-медіа для журналістів: особливості контенту 2014-2024 рр
Автор: Заклінська Руслана Ігорівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Журналістика
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Метою роботи є дослідження контенту спеціалізованих онлайн-медіа для журналістів в Україні у 2014–2024 роках на основі видань "Детектор медіа" та Інституту масової інформації [3]. Аналізуються основні теми, формати та стиль подачі матеріалів, їхня специфіка у контексті суспільно-політичних подій, зокрема війни, реформ у сфері медіа та розвитку інформаційного простору. Об’єктом дослідження є контент спеціалізованих онлайн-медіа для журналістів, а предметом — його особливості, структура та роль у підтримці професійної журналістики в Україні. У роботі розглянуто теоретичні та практичні аспекти функціонування спеціалізованих медіа для журналістів, визначено їхню роль у формуванні професійного середовища, вплив на розвиток української журналістики та медіаосвіти, а також висвітлено зміни контенту на прикладі двох ключових видань. Особливу увагу надано впливу гібридної війни, медіареформ та цифрових трансформацій на журналістську практику в Україні. Проведено порівняльний аналіз тематичної спрямованості та жанрової палітри публікацій цих медіа. Перший розділ роботи "Теоретичні основи дослідження спеціалізованих онлайн-медіа" присвячено загальним тенденціям еволюції спеціалізованих ЗМІ. Цей розділ надає теоретичну основу для дослідження спеціалізованих онлайнмедіа для журналістів. Розглянуто, що таке спеціалізовані онлайн-медіа, як вони відрізняються від загальних новинних засобів масової інформації. Виділено зростання мультимедійності, інтерактивності та персоналізації контенту, що сприяє залученню авдиторії [5]. Розглянуто етичні виклики, пов’язані з використанням даних користувачів. Також описуються основні принципи роботи онлайн-платформ, орієнтованих на журналістів. Визначено особливості подання новин, доступ до ресурсів для професійного використання. У другому розділі "Аналіз контенту спеціалізованих онлайн-медіа для журналістів (2014-2024)" проаналізовано діяльність “Детектора медіа” та Інституту масової інформації, їхню адаптацію до змін у цифровій сфері, а також впровадження інноваційних інструментів. Крім цього, розглянуто структуру платформ, основні жанрово-тематичні напрями, зокрема аналітику, розслідування, звіти, моніторинг медіаринку та просвітницькі матеріали [2]. Визначено роль платформ у формуванні стандартів журналістики та протидії фейковій інформації [1]. У дослідженні проведено детальний аналіз відмінностей між “Детектором медіа” та ІМІ. Розглянуто також і їхню взаємодоповнюваність у контексті інформаційної війни. Третій розділ "Вплив спеціалізованих онлайн-медіа на формування професійних навичок журналістів" висвітлює вплив спеціалізованих онлайнмедіа на розвиток професійних компетенцій журналістів. У ньому досліджено освітні і просвітницькі ініціативи “Детектора медіа” та Інституту масової інформації, що сприяють розвитку професійної етики, критичного мислення та адаптації до новітніх технологій журналістів [4]. Їхня діяльність також має значний вплив на формування інформаційної стійкості українського суспільства. У результаті дослідження визначено, що спеціалізовані онлайн-медіа є важливим елементом сучасного інформаційного простору. "Детектор медіа" та "Інститут масової інформації" відіграють визначальну роль у підвищенні якості журналістики, забезпеченні професійної спільноти аналітикою, навчальними матеріалами та моніторингом медіаполя. Їхній контент є важливим інструментом протидії дезінформації, підтримки демократичних цінностей і підвищення професійного рівня українських журналістів. Ключові слова: онлайн-медіа, журналістика, контент, інформаційна війна, медіаосвіта. Перелік використаних джерел 1. Детектор маніпуляцій. Детектор медіа. Режим доступу: https://detector.media/tag/2322/ 2. Медіачек. Детектор медіа. Режим доступу: https://detector.media/tag/30052/ 3. Редполітика ІМІ. Інcтитут масової інформації. Режим доступу: https://imi.org.ua/about 4. Робота під PRESSом. Інститут масової інформації. Режим доступу: https://imi.org.ua/books/robota-pid-pressom-i33950 5. Тонкіх І. Критерії якості контенту інтернет-медіа. Обрії друкарства, 2018. № 1(6). С. 209–217.