Копінг-стратегії шкільної тривожності учнями різного віку
Автор: Бойко Максим Русланович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Психологія
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У дослідженні розглянуто проблему копінг-стратегій подолання шкільної тривожності в учнів середніх та старших класів. Теоретично обґрунтовано та емпірично досліджено взаємозв’язки між копінг-стратегіями, особистісними характеристиками та мотивацією навчання. Використано комплекс психодіагностичних методик для вивчення особливостей копінг-стратегій, тривожності, акцентуацій характеру та мотивації. Вибірку склали 100 учнів віком від 11 до 17 років. Проаналізовано вікові та гендерні особливості використання копінг-стратегій, досліджено їх зв’язок з рівнем тривожності та особистісними характеристиками. Особливу увагу приділено специфіці копінг-стратегій учнів, які мають рідних у зоні бойових дій. За допомогою факторного та кластерного аналізу виявлено основні психологічні профілі учнів та особливості структурної організації механізмів подолання стресу. На основі отриманих результатів розроблено практичні рекомендації щодо психологічного супроводу учнів різних вікових груп. Ключові слова: копінг-стратегії, шкільна тривожність, вікові особливості, гендерні відмінності, мотивація навчання, психологічний супровід.