Статеві особливості життєстійкості студентської молоді
Автор: Штогрин Василина Тарасівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Психологія
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Життєстійкість визначаємо як інтегративну особистісну диспозицію, що відображає здатність індивіда зберігати внутрішню рівновагу, адаптуватися до змін і долати труднощі. У її структурі виділяються залученість, контроль і прийняття викликів. Гіпотеза роботи полягає у тому, що наявні статистично значущі відмінності за показниками життєстійкості та дотичними поняттями між респондентами різної статі, що виявляються у контексті війни. У результаті дослідження було виявлено, що респонденти незалежно від статі проявляють помірний рівень життєстійкості, задіють різнопланові ресурси для її підтримання, як наслідок мають невисоку навантаженість стресом. На основі факторного аналізу ми виділили три аспекти, що впливають на життєстійкість: вітальність, експлорація і альтруїзм. Кореляційний аналіз показав, що у жінок життєстійкість позитивно корелює з дружелюбністю, відображаючи значення соціальної взаємодії, тоді як у чоловіків спостерігаються зворотні зв’язки з уявою та соціалізацією, що вказує на їхню автономність і раціональний підхід до подолання труднощів. Порівняльний аналіз підтвердив гіпотезу, показавши, що жінки орієнтовані більше на задіяння емоційного ресурсу, а чоловіки частіше вдаються до раціонального вирішення проблеми. На основі результатів дослідження розроблено рекомендації для підтримки життєстійкості, а також створено програму психологічного тренінгу. Ключові слова: життєстійкість, стрес, ресурси життєстійкості, війна, молодь.