Роль емоційного інтелекту й емоційної зрілості у формуванні професійних орієнтацій сучасної молоді
Автор: Шаповалова Владислава Євгенівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Психологія
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Професійні орієнтації включають кар’єрні, ціннісні та мотиваційні аспекти, які визначають поведінку та рішення людини в професійній сфері. Емоційний інтелект та емоційна зрілість впливають на саму ефективність особистості в різних сферах її діяльності і є важливими психологічними чинниками, що сприяють успішній адаптації та самореалізації в професійному середовищі. З метою апробації та підтвердження гіпотез було досліджено 81 респондента віком від 18 до 26 років, різної статі та сфери діяльності. Виявлено провідні професійні орієнтації, аспекти емоційного інтелекту і зрілості у досліджуваної молоді. Порівняльний аналіз виявив відмінності між статтю, віком та професійними сферами. Кореляційний аналіз показав прямі та зворотні значущі зв’язки поміж емоційним інтелектом, емоційною зрілістю та професійними орієнтаціями. Факторний аналіз підтвердив, що професійні орієнтації формуються через взаємодію особистісних, соціальних та емоційних компонентів. Таким чином, емоційний інтелект та емоційна зрілість виявилися важливими чинниками у формуванні професійних орієнтацій сучасної молоді. Відповідно, розроблено рекомендації для розвитку емоційного інтелекту й зрілості, спрямовані на покращення взаємодії, професійної самореалізації та адаптації на ринку праці. Ключові слова: емоційний інтелект, емоційна зрілість, професійні орієнтації, кар’єрні орієнтації, ціннісні орієнтації, мотиваційні орієнтації, молодь.