Психологічні особливості вихователів ДНЗ з різними стилями роботи

Автор: Чудакова Альона Володимирівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Психологія
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Магістерська кваліфікаційна робота присвячена дослідженню стилів педагогічного спілкування та їхнього впливу на особистісні характеристики вихователів. Стиль педагогічного спілкування — усталена система способів і прийомів, які застосовує педагог під час взаємодії. Стиль спілкування суттєво впливає на вираження їхніх особистісних характеристик, зокрема на стратегії подолання, психологічне благополуччя, самооцінку та емпатійні здібності. З метою апробації та підтвердження робочої гіпотези було досліджено 60 вихователів у віковому діапазоні від 18 до 60 років. Результати демонструють, що демократичний стиль спілкування асоціюється з вищим рівнем позитивних емоцій, самоповаги, емпатії та загального благополуччя. Натомість авторитарний стиль також виявив певні позитивні копінг-стратегії, як-от самоконтроль і пошук підтримки. Виявлені значущі відмінності між стилями спілкування підтверджують важливість їхнього впливу на професійну компетентність вихователів у сфері дошкільної освіти. Ключові слова: стиль спілкування, вихователь, психологічні характеристики, професійна компетентність, емоційна стабільність, дошкільна освіта.