Особливості емоційно-вольової регуляції здобувачів закладів вищої освіти

Автор: Максименко Поліна Володимирівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Психологія
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Дослідження магістерської роботи присвячено вивченню емоційно-вольової регуляції здобувачів закладів вищої освіти. Актуальність обумовлена необхідністю розуміння та оптимізації процесу навчання і розвитку студентів у сучасному освітньому середовищі. Враховуючи рівень конкуренції та стресу, який виникає під час навчання, емоційно-вольова саморегуляція стає ключовим фактором для досягнення успіху та ефективного функціонування студентів. Мета роботи полягає в теоретичному обґрунтуванні та емпіричному розгляді емоційно-вольової регуляції здобувачів закладів вищої освіти. У роботі розглянуті поняття саморегуляції, підходи до розуміння емоційно-вольової регуляції та її змістові характеристики, які охоплюють процес управління власною поведінкою, емоціями та думками для досягнення поставлених цілей. У дослідженні використанні такі методи: теоретико-методологічний аналіз емоційно- вольової регуляції, узагальнення, систематизація теоретичних даних; психодіагностичне тестування із використанням комплексу методик; описова статистика отриманих даних, кореляційний аналіз, кластерний аналіз, критерій групами U-МаннаУітні. У результаті нами були виявленні позитивні зв’язки між досліджуваними характеристиками, що підтверджували наші припущення щодо впливу емоційно-вольової регуляції на самоефективність особистості, її психічні стани, мотивацію до успіху та впевненість у собі. Ключові слова: саморегуляція, емоційно-вольова сфера, самоконтроль, впевненість, вольове зусилля, вольовий процес, емоційна регуляція.