Інноваційні методи привернення уваги аудиторії в аудіальних медіа
Автор: Демкевич Іванна Богданівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Журналістика
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Аудіальні медіа, зокрема радіо та подкасти, займають важливе місце в сучасному медіапейзажі, а з розвитком цифрових технологій та інтернет-платформ їхня роль у комунікації з аудиторією тільки зростає. У зв’язку з цим виникає необхідність у застосуванні новітніх підходів до залучення та утримання слухачів. Важливість інновацій у аудіальних медіа стає все більш актуальною з розвитком технологій, зокрема через стрімке поширенням використання смартфонів, а також зміни в персоналізації контенту, алгоритмах пошуку та рекомендаціях. За даними досліджень Pew Research Center, більшість слухачів аудіоконтенту використовує подкасти та радіо саме через мобільні додатки, що вимагає нових підходів до утримання їхньої уваги в умовах перенасиченості контентом [1]. Вчені давно вивчають, як технології, зокрема штучний інтелект, впливають на медіа. Одним з аспектів цих досліджень є те, як інформація про ШІ поширюється в Інтернеті. Результати свідчать про те, що публічне знайомство з ШІ в засобах масової інформації може значно вплинути на розуміння громадськістю ШІ та спонукати до подальшого обміну інформацією в Інтернеті [2]. Застосування звукових ефектів у подкастах або використання алгоритмів штучного інтелекту для генерації персоналізованих рекомендацій, наочно демонструють ефективність нових підходів. Подкастинг безповоротно змінив ландшафт аудіорозповіді, запропонувавши платформу для експериментів та інновацій, які кидають виклик традиційним нормам [3]. Об’єкт дослідження – аудіальні медіа. Предмет дослідження – сучасні підходи до залучення слухацької аудиторії в аудіальних медіа, в умовах динамічно змінюваного медіапейзажу, де конкуренція за увагу аудиторії досягла критичного рівня. 4 Мета роботи полягає у дослідженні стратегій залучення аудиторії, привернення та утримання її уваги у медіа різного масштабу, а також ефективність застосування цих стратегій в сучасному інфопросторі на прикладі місцевої радіостанції Явір ФМ, регіональної радіостанції Люкс ФМ та польської національної станції RMF FM. Робота також включає кілька прикладів успішних українських та міжнародних подкастів, які застосовують інноваційні методи для залучення уваги слухачів. Приклади таких подкастів допомагають зрозуміти, як інновації в контенті та стратегіях маркетингу можуть ефективно змінювати медіа-простір. Результати дослідження. У роботі проаналізовано інноваційні методи та технології, які використовують аудіальні медіа для створення ефективних комунікацій і підтримання уваги слухачів. Зокрема, досліджено роль звукових ефектів, інтерактивних елементів, впливу голосу на свідомість та новітніх технологій у покращенні залученості аудиторії. Окрему увагу приділено впливу персоналізації контенту та використанню соціальних мереж для взаємодії з слухачами. Робота містить рекомендації щодо вдосконалення стратегій комунікації для журналістів з урахуванням змін у споживчих звичках та технологічних інноваціях. Ключові слова: інноваційні методи, аудіальні медіа, залучення аудиторії, комунікаційні технології, персоналізація контенту, штучний інтелект, соціальні мережі. Перелік використаних джерел: 1. Audio and Podcasting Fact Sheet / Pew Research Center / [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://www.pewresearch.org/journalism/fact-sheet/audio-and-podcasting/ 2. Who shares about AI? Media exposure, psychological proximity, performance expectancy, and information sharing about artificial intelligence online / AI & SOCIETY / SpringerLink. [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://link.springer.com/article/10.1007/s00146-024-01997-x 5 3. Podcasting continues to redefine what is possible in audio storytelling / Baird Media [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://baird.media/how-podcasting-is-revolutionizing-audio-storytelling/