Музика як ресурс у професійному становленні майбутніх психологів
Автор: Залізняк Марія-Марина Євгенівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Психологія
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Дослідження присвячене професійному становленню майбутніх психологів із акцентом на роль особистісних ресурсів та музики як інструменту розвитку. Теоретичний аналіз виявив, що цей процес включає не лише освоєння професійних знань, але й розвиток самосвідомості, саморегуляції та емоційної стійкості. Здатність до адаптації, когнітивна гнучкість, емпатія та стресостійкість є ключовими факторами ефективної професійної діяльності психологів. Емпіричне дослідження підтвердило, що музика сприяє розвитку професійної стійкості, самооцінки та саморефлексії. Функціональне залучення до музики допомагає посилити професійну ідентичність, стресостійкість і здатність долати труднощі. Зокрема, учасники, які активно використовували музику для емоційної регуляції, демонстрували вищі показники професійної активності й самоефективності. Аналіз виділив два аспекти музичного залучення — функціональне та цільове, які позитивно корелюють із життєстійкістю, емоційною стабільністю та впевненістю в собі. Це підкреслює потенціал музики як додаткового ресурсу в професійному розвитку психологів. Таким чином, музика є ефективним інструментом для гармонійного поєднання особистісних ресурсів і професійної компетентності, що забезпечує стабільний професійний розвиток фахівців у сфері психології. Ключові слова: професійне становлення, психологи, музика, стресостійкість, професійна ідентичність, емоційна регуляція, когнітивна гнучкість, особистісні ресурси.