Відомчі медіа в системі сучасних медіакомунікацій (на прикладі інформаційної діяльності Служби безпеки України)
Автор: Бориславська Тетяна Романівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Журналістика
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Медіакомунікація вiдiграє важливу роль у побудові сучасного демократичного суспільства. Це певна система, завдяки якій громадськість отримує інформацію про важливі події та проблеми. Відомчi медia – це предстaвницькі медіа певних державних відомств, установ виконавчої влади. Вiдомчi медіакомунікації – це особливий тип комунікації, що ініціюють передaчу повiдомлень, у яких міститься значима інформація. Об’єкт та предмет дослідження: інформаційні ресурси органів державної влади та безпекових інституцій. Специфіка роботи відомчих медій в умовах воєнного стану, інформаційні та концептуальні засади медіатекстів в контексті впливу на громадську думку, українські стратегічні наративи та особливості російської маніпулятивної пропаганди в сучасному інформаційному просторі, комунікативна стратегія Служби безпеки України. Метою роботи є аналіз інструментів впливу відомчих медій на формування громадської думки у період повномасштабної війни в Україні. Результати дослідження: в дослідженні розширено та поглиблено наукові знання про особливості медіакомунікацій, зокрема під час війни та специфіку відомчих медій. В умовах війни визначальною стає ефективна комунікативна стратегія, реалізована передусім за допомогою медій, оскільки вона не лише формує довіру до державних відомств, а й забезпечує ефективний діалог та співпрацю із суспільством задля збереження внутрішньої стабільності та забезпечення національної безпеки. Розвиток подальших досліджень може здійснюватись на прикладі співпраці із закордонними відомчими медіа. Як саме відбувається комунікація світових правоохоронних медіа з журналістами, яка структура та основні положення роботи міжнародних відомчих медій. Також цікавим подальшим дослідженням може бути співпраця відомчих медіа між собою, а саме комунікація в роботі пресслужб Національної поліції, прокуратури, СБУ та інших правоохоронних відомтсв. Ключові слова: журналістика, медіакомунікація, відомчі медіа. Перелік використаних джерел: 1. Про правовий режим воєнного стану.: Закон України від 12.05.2015, №389-VIII. Верховна Рада України. Законодавство України. Офіційний вебпортал парламенту України: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/389-19#Text. 2. Про організацію взаємодії між Збройними Силами України, іншими складовими сил оборони та представниками засобів масової інформації на час дії правового режиму воєнного стану: Наказ головнокомандувача Збройних Сил України. - Режим доступу https://www.mil.gov.ua/content/mou_orders/nakaz_73_zi_zminamu.pdf. 3. Офіційний вебсайт Служби безпеки України. – Режим доступу: https://ssu.gov.ua/ 4. Ожеван М. Глобальна війна стратегічних наративів: виклики та ризики для України. стратегічні пріоритети. 2016. № 4 (41). 30-40 с. – Режим доступу: https://ippi.org.ua/sites/default/files/ozevan.pdf. 5. Мостова Н. Інформація як поле бою: чому треба підтримувати ЗМІ під час війни. 2023. Режим доступу: https://gk-press.if.ua/informatsiya-yak-pole-boyu-chomu-treba-pidtrymuvaty-zmi-pid-chas-vijny/.