Мотивація професійної діяльності працівників сфери обслуговування

Автор: Гнідець Софія Романівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Психологія
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У роботі проведено теоретико-емпіричне дослідження мотивації професійної діяльності працівників сфери обслуговування. Об’єктом дослідження являлась мотивація професійної діяльності, а предметом – мотивація професійної діяльності працівників сфери обслуговування. В ході опрацювання теоретичної бази було визначено, що мотивація є складним психологічним конструктом та має багато трактувань в залежності від наукової школи, а саме змістових або процесуальних теорій мотивації. Емпірична частина дослідження була реалізована шляхом опитування, яке складалося з 274 питань. Вибірку дослідження склало 82 особи віком 18-39 років, які представляли дві компанії із сфери обслуговування. Виявлені в процесі дослідження кореляції між різними аспектами мотивації дозволили визначити фактори мотивації, а також встановити їх зв’язок із задоволеністю роботою. Кореляційний аналіз, проведений у межах дослідження, продемонстрував значущі зв’язки між автономією, самовираженням, мотивом прагнення до прийняття, цілями смисложиттєвих орієнтацій, такими складовими мотиваційного профілю структури особистості як спілкування, соціальний статус, життєзабезпечення, комфорт та задоволеністю роботою. Це дозволило визначити мотиваційні особливості працівника сфери обслуговування та рекомендувати ряд заходів для реалізації роботодавцям, що дозволить впливати на рівень мотивації та задоволеності роботою працівників в майбутньому. Ключові слова: мотивація професійної діяльності, внутрішня мотивація, фактори мотивації, задоволеність роботою.