Психологічні особливості тривожності студентів в умовах воєнного часу
Автор: Донєва Любов Леонідівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Психологія
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Тривожність – особистісна властивість, що виявляється в очікуванні негативного розвитку події та накручуванням негативних думок. Вплив щоденних стресів та воєнного часу в Україні сприяє підвищенню тривожності, як особистісної, так і ситуативної. З метою апробації та підтвердження робочої гіпотези було досліджено 112 студентів віком від 17 до 45 років, різної статі. Виявлено переважно високий рівень стресу, тривожності та тривоги. Показники тривоги та тривожності були кореляційно пов’язаними із емоційноорієнтованим копінгом. Студенти денної та заочної форм навчання відрізнялися показниками тривоги та стресу. Для обох груп досліджуваних яскраво виражені середні, ближче до високого рівня прояву, всі копінг-стратегії: проблемно-орієнтована, емоційно-орієнтована та уникання. Багаточинниковий аналіз групи досліджуваних виявив 3 чинники надмірних (або неефективних) емоційних реакцій: “самозвинувачення”, “уникання”, “агресія або завмирання”. Враховуючи результати дослідження, складено рекомендації для зменшення тривожності студентів за моделлю балансу позитивної психотерапії. Ключові слова: Стрес, тривожність, тривога, копінг-поведінка, студенти, воєнний час.