Емоційне вигорання вчителів під час дистанційного навчання в умовах війни

Автор: Мірошниченко Ірина Богданівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Психологія
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Дослідження присвячене вивченню емоційного вигорання вчителів під час дистанційного навчання, що стало актуальним через зовнішні обставини, зокрема пандемію COVID-19 та воєнні дії в Україні. Робота охоплює теоретичний аналіз основних концепцій та моделей емоційного вигорання, зокрема трикомпонентної моделі К. Маслач. Доводиться думка, що емоційне вигорання розвивається через сукупність професійних та особистісних чинників, що впливають на емоційний стан працівника. Емпіричне дослідження будквалося на основі таких методик «Діагностика емоційного вигорання» В. В. Бойка, «Синдром вигорання в професіях системи “людина - людина”» Г. С. Нікіфорова та методики Дж. Грінберга. У рамках емпіричного дослідження було проаналізовано рівень емоційного виснаження, деперсоналізації та зниження особистих досягнень серед педагогів м. Києва. Отримані результати дозволяють окреслити профілактичні заходи та рекомендації для покращення психоемоційного стану педагогів, зокрема в умовах нестабільності, спричиненої війною. Ключові слова: емоційне вигорання, дистанційне навчання, деперсоналізація, вчитель.