Соціально-психологічні чинники емоційного благополуччя дітей дошкільного віку
Автор: Шаран Ольга Іванівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Психологія
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Питання емоційного благополуччя дітей дошкільного віку стає все більш значущим через соціальну нестабільність, напружений ритм життя і емоційні перевантаження сучасних людей. У таких умовах дитина є найбільш беззахисною і вразливою. На цій основі особливого значення набувають питання, пов’язані з виявленням соціально-психологічних чинників, що впливають на емоційне благополуччя дітей дошкільного віку. З метою апробації та підтвердження робочої гіпотези було досліджено 52 особи дошкільного віку, а саме 5 та 6 років, та для детальнішого дослідження проблеми кваліфікаційної роботи були залучені батьки досліджуваних дітей, різної статі. Встановлено прямий кореляційний зв’язок між шкалами «самооцінка дитини» та «тривожність дитини». За допомогою показників t-критерію Стьюдента, було виявлено, що між досліджуваними особами існують певні відмінності у рівні самооцінки та тривожності. Факторним аналізом визначено, що соціально-психологічними чинниками, які впливають на емоційне благополуччя дитини дошкільного віку є: «обмежена автономія дитини», «психосоціальне благополуччя дитини» та «тривожність дитини». Ключові слова: Соціально-психологічні чинники, емоційне благополуччя, дошкільний вік, порівняльний аналіз