Сервісно орієнтована концепція управління санаторно -курортними закладами в умовах змін
Автор: Юрків Андрій Павлович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління установами соціальної сфери
Інститут: Інститут гуманітарних та соціальних наук
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Формування сервісноорієнтованого підходу до управління санаторними закладами в умовах змін є актуальним і пріоритетним завданням, яке суперечить застарілій лікарняній формі управління санаторієм.. В останні роки підвищена увага до процесів, що відбуваються в курортній сфері. Велика частина робіт на курортну тематику була присвячена державному і регіональному управлінню курортним ринком. Ці проблеми були дослідженні в роботах В. П. Алєксєєва, І. І. Бекін, А. П. Біляєва, М. К. Матафіна, Г. В. Вороніна, Т. О. Гембач. Тому особливо актуальною набуває завдання формування сервісної спрямованості управління санаторно-курортними закладами в умовах змін їх функціонування в рамках єдиної концепції. Мета: є обґрунтування впровадження сервісноорієнтованої концепції управління санаторно-курортними закладами в умовах змін, як механізму підвищення якості послуг. Відповідно до мети магістерської роботи були поставлені наступні задачі: 1. проаналізовати стан справ і виявити тенденції та проблеми функціонування та розвитку санаторно-курортних закладів в Україні; 2. обґрунтувати необхідність переходу управління санаторно-курортними закладами з госпітального типу на обслуговуючий; 3. сформулювати основні положення сервісноорієнтованої концепції (SQ-концепції) управління сучасним санаторно-курортним закладом; 4. уточнити поняття якості санаторно-курортних послуг, визначити його основні елементи, розробити модель задоволеності споживачів та методику її оцінки; 5. визначити основні напрями та методологію реформування управлінського блоку сучасних санаторіїв в умовах змін; 6. визначити основні чинники, що визначають необхідність реорганізації санаторно-курортних закладів. Об’єкт: управлінська діяльність санаторно-курортних закладів в умовах змін. Предмет: підходи та процеси формування сервісноорієнтованої концепції (SQ-концепції) управління сучасною санаторно – курортною установою. У першому розділі аналізується роль санаторно-курортного закладу як соціального явища в Україні, розглядається системний аналіз, який визначаючи місце санаторіїв у наданні послуг населенню сучасний стан управління санаторно-курортними закладами, обґрунтовує необхідність зміни вектора рекреаційної пропозиції, переходячи від госпітального типу до сервісного, що сприятиме поліпшенню якості обслуговування. Другий розділ акцентує увагу на підвищенні якості санаторно-курортних послуг як основному компоненті сервісноорієнтованої концепції управління, характеризує методологію дослідження, що використовувалася для аналізу, розглядається зміст та основні елементи реалізації сервісноорієнтованої концепції в санаторіях, фокусується на методологічних аспектах якості послуг, підкреслює важливість задоволеності споживачів як критерію успіху в наданні санаторно-курортних послуг. Третій розділ присвячений реформуванню управління санаторно-курортними закладами в умовах змін, аналізує необхідність організаційних змін для адаптації до нових умов, розглядається роль внутрішнього маркетингу у забезпеченні якості сервісного продукту, фокусується на персоналізації взаємин зі споживачами та формуванні програм лояльності, що є важливими аспектами для залучення і утримання клієнтів у сучасних умовах конкуренції. Ключові слова:санаторно-курортний заклад, соціальне явище, управління якістю, сервісноорієнтована концепція, реформування управління Список використаних джерел Алєксєєва, В. П. (2009). Санаторно-курортні заклади України: стан і перспектива вдосконалення. Економіка Центральної Європи, III(1), 89-93.URL: https://scholar.google.com.ua/ Вороніна, Г. В. (2010). Проблеми управління санаторно-курортними закладами України та шляхи їх вирішення. Теорія та практика державного управління, 2, 20-26. URL: https://scholar.google.com.ua/ Гембач, Т. О. (2019). Сервісно орієнтована держава в контексті реформування системи надання адміністративних послуг територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки. Наукові теорії сьогодення та перспективи розвитку наукової думки. 80-82 URL: https://dspace.udpu.edu.ua/bitstream/123456789/11130/1/%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%84.%20%D0%9A%D0%B8%D1%97%D0%B2.pdf#page=81