Навчально-інформаційне забезпечення освітнього процесу кафедри соціальних комунікацій та інформаційної діяльності
Автор: Николишин Софія Петрівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інформаційна, бібліотечна та архівна справа
Інститут: Інститут гуманітарних та соціальних наук
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: На просторах інтернету є низка науковців, які досліджували тему дистанційного навчання такі, як Власенко Л.В., Шинкаренко Н.В. вважають, що тенденцією у вищих закладах освіти є скорочення кількості аудиторних годин та збільшення годин, що відводяться на самостійну роботу студентів. Трансформується роль викладача у навчальному процесі: поступово втрачає актуальність функція викладача як основного джерела інформації, він перетворюється на організатора, консультанта, керівника та експерта самостійної роботи студентів [2]. Дослідниця Алла Веремчук стверджує, що якість впровадження та застосування дистанційної освіти можна оцінювати за допомогою таких показників як: - результативність (ступінь засвоюваності знань, можливість застосовувати накопичені знання на практиці, успішність, індивідуальний процес навчання, гнучкі консультації);. - доступність всім верствам населення (студенти, бізнесмени, інваліди, військовослужбовці та ув’язнені так само мають можливість дистанційно навчатися); - ресурсомісткість (відсутність необхідності відвідувати лекції і семінари, фінансові витрати, матеріальні ресурси, аудиторії, викладачі і т.д); - оперативність (час на засвоєння знань, донесення до студентів і т.д); - комплексне програмне забезпечення; - провідні освітні технології. Все перераховане вище можна віднести до показників ефективності процесу дистанційного навчання. Дистанційна освіта розвивається дуже швидко, і для України є перспективною формою вищої освіти [3]. Об’єкт дослідження - створення навчального курсу для самостійного опрацювання лекційного матеріалу. Предмет дослідження - створення навчального курсу за допомогою платформи Udemy, який зможе забезпечити студенту лекційний матеріал, вікторини, пояснення у відеоформаті та цікаві статті за обраною темою. Мета дослідження: метою дослідження є створення навчального додатку завдяки якому студенти зможуть самостійно опрацьовувати лекційний матеріал, проходити вікторини, читати цікаві статті по обраній тематиці та переглядати відеоформат пояснення певної теми. Ключові слова - віртуальне навчальне середовище, дистанційне навчання, лекційний матеріал, вікторини, онлайн навчання.