Документаційне забезпечення підтримки укладання розкладу навчальних занять у закладі вищої освіти

Автор: Голощук Марія Василівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інформаційна, бібліотечна та архівна справа
Інститут: Інститут гуманітарних та соціальних наук
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У магістерській кваліфікаційній роботі розглядається проблематика розроблення документаційного забезпечення підтримки укладання навчального розкладу як ключового етапу організації освітнього процесу, яка особливо актуальна для закладів вищої освіти із великою кількістю студентів і викладачів. У Національному університеті «Львівська політехніка» цей процес забезпечується Відділом моніторингу та оперативного планування навчального процесу [3]. Розклад має враховувати формальні критерії, персональні потреби викладачів і студентів, оптимізувати використання аудиторного фонду та забезпечувати доступність для людей з особливими потребами [4]. Метою дослідження є розроблення документаційного забезпечення, яке дасть змогу активно впроваджувати нові технології для автоматизації й оптимізації укладання якісного персоніфікованого навчального розкладу у закладі вищої освіти. Об’єкт дослідження – процес укладання навчального розкладу в Національному університеті «Львівська політехніка». Предмет дослідження – документаційне забезпечення та методика укладання розкладу занять в Національному університеті «Львівська політехніка». Для досягнення поставленої мети були визначені основні завдання: аналіз вхідної документації [1], дослідження етапів складання розкладу, створення інформаційних моделей процесу та розроблення рекомендацій для вдосконалення методики. Дослідження включає побудову функціональних і інформаційних моделей, що описують процес укладання розкладу, зокрема його автоматизацію через інтеграцію в інформаційну систему «Розклад» [2, 6]. У роботі також проведено аналіз існуючих підходів до управління навчальним процесом і запропоновано оновлені рішення для забезпечення прозорості, доступності та ефективності розкладу [4]. Діяльність Відділу моніторингу та оперативного планування навчального процесу супроводжується нормативними документами, які регламентують і роз’яснюють процес документообігу та правові обов’язки працівників [5, 7]. Наукова новизна полягає у створенні методів і засобів для автоматизації укладання персоніфікованого навчального розкладу. Практичне значення: впровадження рекомендацій сприятиме покращенню організації навчального процесу, задоволенню потреб викладачів і студентів, оптимізації ресурсів та підвищенню рейтингу університету. Під час розроблення документаційного забезпечення, як практична реалізація процесу підтримки укладання розкладу навчальних занять у закладі вищої освіти, було сформовано рекомендації для написання та створено попередній проєкт Положення про розклад навчальних занять. Створення та використання Положення про розклад навчальних занять в Національному університеті «Львівська політехніка», є ключовим елементом у процесі вдосконалення укладання розкладу. Документ регламентує всі етапи створення розкладу, від збору даних до його персоналізації. Після його затвердження і дотримання, він забезпечить стандартизацію процедур, спрощення роботи адміністративного персоналу та підвищення ефективності освітнього процесу. Ключові слова: розклад занять, документаційне забезпечення, оптимізація навчального процесу, інформаційна система, нормативно-розпорядча документація, персоналізація розкладу.