Інформаційне забезпечення івент-менеджменту шкільної бібліотеки
Автор: Семираз Надія Ігорівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інформаційна, бібліотечна та архівна справа
Інститут: Інститут гуманітарних та соціальних наук
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У сучасному світі, де будь-яку інформацію можна отримати не виходячи з дому, бібліотеки повинні змінюватись відповідно до потреб користувачів, щоб мати шанс на існування. Одним з найперспективніших напрямів комунікаційної діяльності шкільних бібліотек є проведення заходів. Актуальність теми полягає в необхідності оптимізувати процеси планування та проведення заходів у шкільній бібліотеці за допомогою сучасних інформаційних технологій. Об’єктом дослідження є інформаційне забезпечення реалізації івент-менеджменту, як інструменту популяризації заходів шкільної бібліотеки. Предмет дослідження – проведення та популяризація заходів у шкільній бібліотеці. Мета дослідження полягає у підвищенні ефективності проведення івентів у шкільній бібліотеці, сприянні розвитку інформаційної культури учнів та вчителів, а також розвитку професійної діяльності бібліотеки. Проведено детальний огляд наукових та навчально-методичних джерел, нормативно-правових актів та інтернет-ресурсів, що стосуються теми роботи. Проаналізовано міжнародний досвід у вирішенні поставлених завдань та відповідності стандартам ISO. Огляд цих джерел показує зростання досліджень у галузі бібліотечного маркетингу та просуванні бібліотечних послуг. Проте, досліджень фахівців у сфері організації та проведенні івентів у шкільних бібліотеках недостатньо. Це свідчить про необхідність розробки теоретичних основ і практичних рекомендацій для організації та проведення бібліотечних заходів. Здійснено аналіз предметної області, розглянуто об’єкти дослідження та їх взаємозв’язки, а також нормативно-правову базу, що регулює діяльність у даній сфері. Шкільна бібліотека відіграє важливу роль у навчально-виховному процесі, забезпечуючи учнів та вчителів необхідною літературою. Вона має сучасне обладнання та регулярно оновлює фонд. Планування роботи бібліотеки здійснюється з урахуванням загальної стратегії розвитку школи та вимог до сучасних шкільних бібліотек. Аналіз взаємозв’язків між учасниками івентів у шкільній бібліотеці демонструє, що успішне проведення заходів є результатом тісної співпраці: бібліотекарів, класних керівників, адміністрації, учнів, батьків та запрошених гостей. Для вирішення поставленої задачі було розроблено функціональну та інформаційну моделі «Інформаційного забезпечення івент-менеджменту шкільної бібліотеки», описано вибір технологічних рішень задачі та створено багатомовний словник предметної області. Інформаційна модель демонструє як з допомогою сучасних інформаційних технологій можна ефективно організувати та керувати різноманітними заходами в бібліотеці. Вона надає візуальне представлення даних та взаємозв’язків між різними елементами системи. Функціональна модель деталізує процес проведення заходів від планування до оцінки ефективності. Вона визначає послідовність дій для кожної функції, відповідальних осіб за необхідні ресурси. Модель дозволяє виявити потенційні вузькі місця та запропонувати шляхи їх усунення. Описано процес практичної реалізації поставленого завдання, проаналізовано отримані результати та сформовано пропозиції щодо вдосконалення існуючих процесів та впровадження нових технологій. Також були розглянуті можливі загрози, які можуть при цьому виникнути та шляхи виходу з конфліктних ситуацій. Проведене дослідження показало, що використання соціальних мереж, зокрема Instagram, є ефективним інструментом для популяризації бібліотечних заходів серед учнів. Впровадження цікавого контенту та аналіз реакцій користувачів дозволяє збільшити зацікавленість учнів до бібліотечних послуг. Основними загрозами, які можуть виникнути при веденні сторінки у соціальних мережах можуть бути: негативні коментарі, спам-коментарі, конфліктні ситуації, злам сторінки, порушення авторських прав. Результати проведеного дослідження свідчать про те, що для ефективного проведення івенту шкільною бібліотекою необхідно заздалегідь розробити детальний план, підготувати необхідні матеріали, використати інформаційні технології для залучення аудиторії та передбачити інтерактивні елементи в програмі. Результатом заходу є зацікавленість учасників, підвищення їхньої активності в бібліотечному житті та популяризація читання. Магістерська робота пропонує рекомендації для шкільних бібліотекарів та педагогів, які прагнуть удосконалити бібліотечну діяльність і зробити її більш привабливою для учнів. Практичною реалізацією завдання даної магістерської роботи було створення сторінки шкільної бібліотеки у соціальній мережі Instagram. Ключові слова – івент-менеджмент, шкільна бібліотека, захід, міжнародний досвід, функціональна модель, інформаційна модель.