Прогнозування обсягів трудомісткості ремонтно-обслуговувальних дій комплексного вантажного АТП з використанням стохастичних моделей
Автор: Ярич Остап Васильович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У вступі обґрунтовано актуальність теми, встановлено зв’язок роботи з науковими програмами, планами і темами, сформульовано мету та визначено основні завдання дослідження, охарактеризовано об’єкт, предмет і методи дослідження, розкрито сутність наукової новизни. та практичне значення результатів дослідження. У першому розділі розглядається сучасний стан виробничих структур з обслуговування та ремонту автомобілів та тенденції їх розвитку. Внаслідок змін на автомобільному транспорті існуюча структура технічного обслуговування та ремонту рухомого складу на сучасному етапі не відповідає вимогам ефективної та безпечної експлуатації транспортних засобів та потребує значних капітальних та експлуатаційних витрат. Це зумовлює розробку принципово нових підходів до формування та розвитку виробничої інфраструктури автомобільного транспорту, у тому числі до формування структури виробничих підрозділів з технічного обслуговування (ТО) та ремонту рухомого складу автотранспортних підприємств. З метою забезпечення конкурентоспроможності на ринку транспортних послуг структура виробничих підрозділів підприємств має бути різною для АТП малої, середньої та великої потужності та визначатися обсягами технічного обслуговування та ремонту автомобілів. У другому розділі аналізуються основні напрями реформування виробничої інфраструктури автомобільного транспорту. Встановлено, що перехід до регіональної структури технічного обслуговування і ремонту автомобілів дозволяє в багатьох випадках відмовитися від комплексного АТП, ширше використовувати принципи концентрації, спеціалізації та кооперування, знизити капітальні витрати, створити необхідні умови для повне забезпечення потреби власників транспортних засобів у виробництві послуг з технічного обслуговування та ремонту. Розроблено математичну модель оцінки ефективності роботи виробничих підрозділів з технічного обслуговування та ремонту автомобілів. Для оцінки ефективності роботи виробничих підрозділів критерієм є мінімальний обсяг технічного обслуговування і ремонту автомобілів, при якому економічно доцільно виконання конкретного виду робіт на автотранспортному підприємстві в порівнянні з вартістю робіт в підприємствами автосервісу з урахуванням витрат, пов’язаних із здачею автомобілів або ремонтного фонду на технічне обслуговування та ремонт. Розроблено методику визначення доцільності створення або функціонування виробничих підрозділів з технічного обслуговування та ремонту автомобілів на автотранспортних підприємствах, в основу якої закладено математичну модель оцінки ефективності функціонування виробничих підрозділів та відповідне програмне забезпечення. У третьому розділі надано практичні рекомендації щодо доцільності створення виробничих підрозділів з технічного обслуговування та ремонту автомобілів на автотранспортних підприємствах залежно від обсягів цих робіт, які дозволяють скоротити витрати на підтримання транспортних засобів у робочому стані. У третьому розділі встановлені такі залежності від віку автомобілів: загальний пробіг з початку експлуатації; середньорічний пробіг. Ці результати були використані як частина математичної моделі, яка пов’язує воєдино характеристики попиту на технічні послуги та віковий склад населення особистих автомобілів. Об’єкт досліджень. Виробничо-технічна база комплексного автотранспортного підприємства. Предмет досліджень: Передбачення коливання обсягів трудомісткості технічного обслуговування та ремонту автомобілів засобами стохастичного моделювання. Мета дослідження. Метою роботи є підвищення експлуатаційної надійності транспортних засобів шляхом своєчасного виконання ремонтно-обслуговувальних дій на основі прогнозованих коливань трудомісткості ТО та ремонту АТЗ комплексного АТП. Результати досліджень. Удосконалення структури виробничих відділень з технічного обслуговування та ремонту автомобілів дозволяє АТП скоротити витрати на підтримку рухомого складу в працездатному стані за рахунок передачі частки робіт, які є економічно недоцільними на підприємстві, на підприємства автосервісу. Ключові слова. Автомобілі, автотранспортне підприємство, виробничі підрозділи з технічного обслуговування та ремонту автомобілів, математична модель, методика, технічне обслуговування, поточний ремонт, рухомий склад, централізоване спеціалізоване виробництво.