Аналіз доцільності переобладнання автомобіля з ДВЗ в електромобіль

Автор: Серебренніков Артем Сергійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Зростаючий інтерес до електромобілів у контексті зменшення викидів СО2, розвитку альтернативної енергетики та зниження залежності від викопного палива актуалізує питання переобладнання автомобілів з ДВЗ на електричні. Країни впроваджують багато стимулів для розвитку електричного транспорту, що забезпечують вигоди як для автовласників, так і для довкілля. Крім того, електромобілі мають менші витрати на обслуговування та експлуатацію, що робить їх економічно вигідними для широкого використання. Вивчення процесів і вимог до переобладнання дозволяє краще оцінити його технічні та економічні переваги, а також потенціал застосування. Об’єкт дослідження – автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння (ДВЗ), які можуть бути переобладнані в електромобілі. Предмет дослідження – технічні, економічні, екологічні аспекти переобладнання автомобілів з ДВЗ на електротранспорт. Окремо розглядаються конструктивні особливості електродвигуна, акумуляторних батарей, мотор-колеса та їх компонування в електромобілі. Мета дослідження: вивчити основні аспекти та доцільність переобладнання автомобіля з ДВЗ на електромобіль, розробити його конструктивні та економічні переваги й недоліки на прикладі базового автомобіля Peugeot 107, оцінити можливість створення ефективної конструкції за рахунок вибору потужності електродвигуна, трансмісії та тягової акумуляторної батареї. У першому розділі описані позитивні та негативні аспекти переобладнання автомобіля з ДВЗ в електромобіль, переваги та недоліки використання мотор-коліс. Розглянуто конструктивні особливості та основні конструкції мотор-коліс. Розглянуто види та характеристики акумуляторних батарей. У другому розділі вибрано автомобіль з ДВЗ Peugeot 107 як базовий та описані його характеристики. Розроблено компонування трансмісії переобладнаного електромобіля із застосуванням двигунів постійного струму як мотор-коліс. Підготовлено дані для розрахунку потужності. У третьому розділі визначено необхідну потужності електродвигуна аналітичним методом. Проведено дослідження середньоквадратичної потужності за заданим міським циклом New European Driving Cycle. Проведено дослідження можливості використання тільки переднього чи повного приводу. Розраховано ємність і вагу Li NMC тягової акумуляторної батареї. Розраховано термін окупності переобладнання. Зроблено висновки і рекомендації щодо доцільності переобладнання автомобіля з ДВЗ Peugeot 107 в електромобіль. Ключові слова: базовий автомобіль, мотор-колесо, міський цикл руху, передній і повний привід, термін окупності, доцільність переобладнання. Перелік використаних джерел: 1. Гнатов А. В., Аргун Щ. В., Гнатова Г. A., & Сохін П. A. (2022) Переобладнання автомобіля з ДВЗ в електромобіль. Автомобіль і електроніка. Сучасні технології, (21), 1-9. 2. Гнатов, А. В., Аргун, Щ. В., Ульянець, О. А. (2017). Електромобілі–майбутнє, яке вже настало. Автомобіль і електроніка. Сучасні технології, (11), 24. 3. Ковбасенко С. В. Типові їздові випробувальні цикли для оцінки експлуатаційних показників автотранспортних засобів / С.В. Ковбасенко, Ю.В. Гонтар // Вісник національного транспортного університету. Серія «Технічні науки». Науковий журнал. – К. : НТУ, 2023. – Вип. 1 (55).