Аналіз умов руху по вул. Патона у м. Львові
Автор: Муль Юрій Васильович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Зростання автомобілізації має низку негативних наслідків для життя мешканців міста. Збільшується навантаження на вулично-дорожню мережу міст, збільшуються викиди шкідливих речовин у повітряні басейни міст, збільшується час, який мешканці проводять у поїздках транспортом. Розробляються заходи щодо зменшення негативних впливів [1-3]. Поряд з активними заходами щодо застосування сталої міської мобільності необхідно також розробляти інженерні рішення для підвищення пропускної здатності вулиць і доріг. Ефективність функціонування цієї території визначається пропускною здатністю вулиці чи дороги. Пропускна здатність має враховувати як поточні, так і перспективні умови трафіку. Це важливо при проектуванні нових територій або реконструкції існуючих [4-6]. Високі темпи автомобілізації не були враховані при проектуванні багатьох ділянок вулиць. Постійні затори, особливо в ранкові та вечірні пікові періоди, сьогодні спостерігати вкрай важко. Через ширину вулиць кількість смуг збільшити неможливо. У Львові спостерігаються складні умови руху через те, що велика частина вулиць знаходиться серед існуючої забудови, тому ширину вулиць неможливо збільшити, що впливає на всю довжину вулично-дорожньої мережі. Вулиця Патона – магістральна вулиця районного значення, яка сполучає виїзд зі Львова з центральною частиною міста. Вулицею проходить велика кількість транспортних потоків різного складу, що впливає на умови руху на ній. Проте, разом з тим, геометричні параметри вулиці, які дозволяють влаштувати хороші умови руху для всіх учасників, використовуються не повною мірою. До прикладу, по вулиці є лише одна смуга руху в одному напрямку, при цьому ширина цієї смуги – 5 м. Також є широкі зелені насадження, проте місцями відсутня достатня ширина тротуару для пішоходів. Щодо велосипедних доріжок – вони взагалі відсутні. Тому необхідно провести детальний аналіз умов руху для розробки проєкту організації дорожнього з врахуванням потреб усіх учасників дорожнього руху. Об’єкт дослідження – вулиця Патона у м. Львові. Предмет дослідження – умови руху по вул. Патона. Мета дослідження: здійснити аналіз умов руху по вул. Патона. За результатами роботи вдосконалено організацію дорожнього руху по вул. Патона з урахуванням потреб усіх учасників дорожнього руху. Ключові слова – первинні показники транспортного потоку, натурні дослідження, світлофорне регулювання. Перелік використаних літературних джерел. 1. Highway Capacity Manual – Washington, DC: Transportation Research Board, 2000. – 1207 p. 2. Li H. Estimating Factors Influencing the Capacity of the Wide-Road-and-Narrow-Bridge Section Based on Random Forest / H. Li, Y. Guo // Traffic Transportation. – 2022. – №35(1). – P. 1–11. 3. Bucsky P. Long-term evidence on induced traffic: A case study on the relationship between road traffic and capacity of Budapest bridges / P. Bucsky, M. Juhasz // Transportation Research Part A. – 2022. – №157. – P. 244-257. 4. Shen J. Simulation of Road Capacity Considering the Influence of Buses / J. Shen, J. Qi, F. Qiu, C. Zheng // IEEE Access. – 2019. – №7. – P. 144178-144187. 5. Princeton J. Impact of a Dedicated Lane on the Capacity and the Level of Service of an Urban Motorway / J. Princeton, S. Cohen // Procedia – Social and Behavioral Sciences. – 2011. – №16. – P. 196-206. 6. Tyrinopoulos, Y., & Antoniou, C. (2013). Factors affecting modal choice in urban mobility. European Transport Research Review, 5(1), 27-39.