Дослідження режимів роботи трактора з електромеханічною трансмісією
Автор: Фарима Віталій Ігорович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний інжиніринг
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Робота складається з вступу, оглядового розділу технологічної та, конструкторської частини. Приводяться список використаних джерел та специфікація. В магістерській роботі було ініційовано проект електричної конверсії дизельного трактора Shifeng SF-244 з дослідженням його основних режимів роботи. У сучасних умовах аграрного виробництва дедалі важливою стає необхідність переходу на екологічно чисті технології. Для цього було вирішено задачу заміни дизельного двигуна на електромотор з елементами живлення та системою управління, параметри яких, дозоляють зберегти аналогічні тягові характеристики дизельного трактора. Це рішення сприятиме зниженню викидів забруднюючих речовин, підвищенню ефективності використання енергоресурсів та зниженню витрат на експлуатацію. Об’єктом дослідження виступає дизельний трактор Shifeng SF-244. Трактор – це спеціалізована самохідна машина, розроблена для виконання різноманітних сільськогосподарських та інших господарських робіт. Основне призначення трактора полягає в забезпеченні механічної підтримки та значного зменшення фізичного навантаження під час виконання важких або тривалих робіт на полі чи на будівельному майданчику. У оглядовому розділі на основі проведеного огляду конструкцій і досліджень в галузі електрифікації транспорту було встановлено, що електрифікація сільськогосподарської техніки, зокрема тракторів та інших транспортних засобів, є невід’ємною складовою сучасного розвитку аграрного сектора. Вона не лише відкриває нові можливості, але й має суттєвий вплив на екологію. У компоновочній частині проведено електричну конверсію дизельного трактора Shifeng SF-244. Для забезпечення характеристик, що при дизельній версії, було проведено тягово-швидкісний розрахунок та виконано серію розрахунків та досліджень електротрактора при різних режимах роботи. У конструкторській частині було розраховано клино-пасову передачу. В результаті розрахунку для забезпечення відповідних обертів, що при дизельній версії було змінено довжину пасів та діаметри шківів передачі. Аналітичним методом було проведено розрахунок кріпильних болтів регульованої платформи до рами трактора при гальмуванні. В графічній частині проекту приведені: загальний вид дизельного трактора Shifeng SF-244 та електротрактора «КОЛОС», аналіз трактора при різних режимах роботи у результаті електричної конверсії, тягово-швидкісна характеристика електротрактора, вузол регульованої платформи клино-пасової передачі, деталювання та специфікації до складального креслення. Ключові слова: електрична конверсія, трактор, електродвигун, електрифікація, батарея, екологічність, платформа.