Дослідження безпеки руху на ділянці вул. Стрийська із урахуванням зміни схеми руху та параметрів транспортного потоку

Автор: Гримак Володимир Андрійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Основним показником, який характеризує вплив дорожніх умов, навколишнього середовища, технічного стану автомобіля та психофізіологічних факторів на водія, визначено швидкість руху як окремих транспортних засобів, так і транспортного потоку за певний період часу та на певній ділянці автомобільної дороги. Проблема заторів у містах спостерігається внаслідок зменшення пропускної спроможності, наявності повертаючих у вузлі маршрутів трамваю чи тролейбуса, дорожньо-транспортної пригоди, ремонтно-будівельних робіт, невизначеності місць зупинки маршрутного таксі, зайняття смуги проїжджої частини під стоянку автомобілів, невірного визначення циклу світлофора, проведення міжнародного масового заходу, відсутності схеми маршрутного орієнтування, непередбаченої аварії або несвоєчасного включення або недостатньої яскравості зовнішньої освітленості. При впровадженні заходів з організації дорожнього руху велике значення приділяється використанню технічних засобів, таких як інформативні дорожні знаки, дорожня розмітка, світлофорне регулювання та направляючі пристрої руху. Світлофорне регулювання виступає основним засобом контролю дорожнього руху на перехрестях. Для отримання більш точної інформації про транспортні та пішохідні потоки використовуються дослідження характеристик і умов дорожнього руху. Способами цих досліджень є моделювання руху, документальні та натурні дослідження. Об’єктом дослідження в даній роботі є частина вулиці Стрийська з чотирма регульованими перехрестями. Для підвищення ефективності руху транспорту важливо провести натурні дослідження для точного визначення інтенсивності руху на підходах до перехресть, часу, необхідного для проїзду між ними, швидкості автомобілів, фазових роз’їздів на перехрестях та часу циклів. У роботі було визначено, що більшість параметрів дорожнього руху формуються під впливом соціальних і економічних умов життя населення, що відображається у рівні автомобілізації та характеристиках транспортної мережі міста. Взаємозв’язок між характеристиками дорожнього руху та його якістю можна досліджувати за допомогою створення моделі функціонування дорожньо-транспортної системи міста. Найбільш важливою частиною магістерської роботи було визначено на скільки є ефективні виділені смуги для громадського транспорту на вулиці Стрийська, які своїм створенням «розгрузили» транспортний потік від громадського транспорту, таким чином швидкість руху транспортного потоку збільшилась. Смуги були спроектовані на ділянці вулиці Стрийська, дали свій відчутний ефект на під’їздах до таких перехресть: з вулицями Вернадського, Наукова, Карла Мікльоша, а також ТРЦ «King Cross». Об’єкт дослідження – безпека руху за рахунок проектування окремо виділених смуг руху для громадського пасажирського транспорту по вулиці Стрийська. Предмет дослідження – дослідження ефективності виділених смуг руху для безпеки руху. Мета дослідження: оцінка умов дорожнього руху на досліджуваній ділянці вулиці Стрийська, підвищити ефективність безпеки руху. В результаті проведених досліджень було визначено, що у проекті організації дорожнього руху на відповідному відрізку вулиці передбачено встановлення відповідних дорожніх знаків, що чітко інформуватимуть водіїв приватних транспортних засобів про те, що права крайня смуга призначена виключно для руху громадського транспорту. Ключові слова – безпека руху, смуга руху, ділянка дороги, транспортний засіб, умови руху. Література 1. He, Shanglu, et al. "Impact of connected and autonomous vehicle dedicated lane on the freeway traffic efficiency." European Transport Research Review 14.1 (2022). 2. Abdelhalim, Awad, and Montasir Abbas. "Towards real-time traffic movement count and trajectory reconstruction using virtual traffic lanes." Proceedings of the IEEE/CVF Conference on Computer Vision and Pattern Recognition Workshops. 2020. 3. Madadi, Bahman, et al. "Optimizing road networks for automated vehicles with dedicated links, dedicated lanes, and mixed-traffic subnetworks." Journal of Advanced Transportation 2021 (2021) 4. Ye, Lanhang, and Toshiyuki Yamamoto. "Impact of dedicated lanes for connected and autonomous vehicle on traffic flow throughput." Physica A: Statistical Mechanics and its Applications 512 (2018). 5. Васильєва, Г. Ю., О. П. Кошевий, and П. П. Чередніченко. "Про ефективність роботи смуг руху громадського транспорту на магістральній мережі міст." (2018).