Удосконалення системи керування складом запасних частин для автомобілів на підприємстві Тойота Центр Львів «Діамант»

Автор: Дейнека Андрій Романович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У цій магістерській роботі ми розробляємо модель застосування інформації, що міститься в плані технічного обслуговування, для покращення планування запасів запасних частин. Ця інформація називається попередньою інформацією про попит і визначається як «замовлення клієнтів, доступні до їх реалізації». Ми показуємо, як використовувати попередню інформацію про попит, що міститься в стратегіях технічного обслуговування на основі віку та стану, для контролю запасів запасних частин. Щоб успішно реалізувати стратегії профілактичного технічного обслуговування і слідувати шляху до прогнозованого технічного обслуговування, планування технічного обслуговування має бути пов’язане з плануванням запасів змінних частин. Ми розглядаємо систему інвентаризації з кількома товарами в одному місці та використовуємо політику контролю запасів періодичного перегляду. Ми розробляємо політику попереднього замовлення на основі профілактичного технічного обслуговування, яка обслуговує коригувальний незапланований попит з пулу запасів, контрольованого рівнем базового запасу, і обслуговує профілактичний запланований попит шляхом попереднього замовлення потрібної кількості деталей із використанням порогу попереднього замовлення. Пропонується розширення цієї моделі, що називається політикою розширення на основі профілактичного обслуговування, де два потоки попиту задовольняються з об’єднаного пулу запасів. Проводячи тематичне дослідження в «Діамант», ми дійшли висновку, що політика розширення на основі профілактичного обслуговування найкраще працює щодо витрат на запаси, які складаються з операційних і початкових інвестиційних витрат. Порівняно з поточною політикою «Діамант», витрати на запаси можна зменшити в середньому на 83% на одиницю для системи в прикладі. Економія залежить від кількості машин, які обслуговуються в одному місці інвентаризації, що призводить до середньої економії витрат на 27%, коли наша політика замість поточної політики застосовується до всіх місць інвентаризації в регіоні. Найбільше економія зростає, коли кількість машин у системі збільшується з однієї до двох. Як наслідок, оскільки база встановлених пристроїв зростає, а «Діамант» наразі має багато систем на одній машині, заощадження, які «Діамант» отримає в майбутньому, збільшаться. Мета досліджень – визначити основні недоліки існуючих моделей управлення запасами в сучасних умовах та розробити таку систему керування, яка б враховувала реальні умови і дозволила визначити момент і розмір замовлення при якому прибуток на підприємстві був максимальним. Об’єкт дослідження – процеси обслуговування автомобілів й управління запасами автомобільних частин. Предмет дослідження – вплив механізму формування запасами на надійність і прибутковість системи фірмового сервісу. Методи дослідження – збір статистичних даних про виявлені несправності, детальний аналіз отриманої несправності, визначення причини її появи. Наукова новизна. Удосконалено метод управління запасами на основі діагностичної інформації. Практичне значення отриманих результатів – скорочення обсягу необхідних запасів змінних частин автомобілів приведе до підвищення економічної ефективності технічного сервісу без зниження надійності поставки. Ключові слова: профілактичне обслуговування, діагностика, управління запасами. Перелік використаних літературних джерел: 1. Arunraj N. S., Maiti J.. Risk-based maintenance policy selection using AHP and goal programming. Safety Science, 2010. No 48. PP. 238-247. 2. Arts J. J. Maintenance modeling and optimization. BETA publicatie : working papers. Technische Universiteit Eindhoven. 2017. Vol. 526. 132 p. 3. Al-Najjar B., Alsyouf I. Selecting the most efficient maintenance approach using fuzzy multiple criteria decision making. International Journal of Production Economics, 2003. No 54. PP. 85-100. 4. Bauersoks Donald Dzh. Logistics: Integrated Supply Chain. Olimpia-Biznes, 2006. 640 p. 5. Botman L. Machine condition monitoring for defect diagnosis purposes in a capital goods environment. Master thesis, Eindhoven University of Technology, Eindhoven. 2017. P. 91 6. Brodetskiy G.L. Inventory management. Eksmo, 2008. 349 p. 7. Goossens A., Basten R. Exploring maintenance policy selection using the Analytic Hierarchy Process: An application for naval ships. Reliability Engineering & System Safety, 2015. Issue 142, P. 31-41.