Підвищення ефективності автобусних перевезень з врахуванням особливостей вулично-дорожньої мережі

Автор: Шот Володимир Іванович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Дипломний проєкт на тему "Оптимізація автобусних перевезень з урахуванням особливостей міської дорожньої мережі" присвячений дослідженню й оцінці факторів, що впливають на вибір транспорту та маршрутів як мешканцями, так і відвідувачами міста. У роботі розглянуто різні аспекти функціонування міської транспортної системи, зокрема частоту і якість громадського транспорту, зручність маршрутної мережі, доступність для різних груп населення та інтеграцію різних видів транспорту[1]. Головною метою дослідження є виявлення основних закономірностей вибору маршрутів пасажирами у великих містах. Для досягнення цієї мети були поставлені такі завдання[2]: – провести огляд сучасних теоретичних і практичних підходів до аналізу пасажиропотоків у міському транспорті; – визначити методи та напрями аналізу вибору маршрутів пасажирами; – створити модель розподілу пасажиропотоків між альтернативними маршрутами; – вивчити основні чинники, що впливають на вибір пасажирами маршрутів пересування. У дослідженні застосовувалися наступні методи: системний аналіз для визначення впливових факторів і їх взаємозв’язків; експериментальні методи для оцінки параметрів пересування пасажирів за різними маршрутами; математична статистика для обробки даних анкетування щодо вибору маршрутів; математичне моделювання для побудови моделі розподілу пасажиропотоків між маршрутами[3]. Основний акцент роботи зроблено на виявленні ключових факторів, що впливають на привабливість поїздок у різні частини міста, включаючи райони з концентрацією комерційних, культурних та громадських об’єктів. Використовуючи методи анкетування, моделювання та інструменти геоінформаційних систем (ГІС), автор аналізує поточний стан транспортних потоків і пропонує шляхи вдосконалення міської транспортної інфраструктури[4]. Результати роботи мають практичну цінність для фахівців у сфері міського планування, транспортних операторів та інших зацікавлених сторін, які працюють над підвищенням ефективності громадського транспорту і покращенням умов пересування у Львові.. 1. Понкратов Д. П. Вибір пасажирами шляху пересування у містах [Електронний ресурс] / Д. П. Понкратов // Харківський національний університет міського господарства. – 2016. – Режим доступу до ресурсу: https://eprints.kname.edu.ua/. 2. Півторак Г. В. Визначення параметрів мережі міських пасажирських перевезень [Електронний ресурс] / Г. В. Півторак // Національний університет «Львівська політехніка». – 2017. – Режим доступу до ресурсу: https://lpnu.ua/. 3. Давідіч Ю. О. Оцінка регулярності руху транспортних засобів на маршрутах міського пасажирського транспорту [Електронний ресурс] / Ю. О. Давідіч // Харківський національний університет міського господарства. – 2016. – Режим доступу до ресурсу: https://core.ac.uk/. 4. Cong, L. C. 2016. A Formative Model of the Relationship between Destination Quality, Tourist Satisfaction and Intentional Loyalty: An empirical test in Vietnam. Journal of Hospitality and Tourism Management. 5. Akgun, A. E., Senturk, H. A., Keskin, H., & Onal, I. 2019. The Relationships among Nostalgic Emotion, Destination Images and Tourist Behaviors: An empirical study of Istanbul. Journal of Destination Marketing & Management. Об’єкт дослідження – перевезення громадським транспортом міста Львова. Предмет дослідження – міський громадський транспорт, точки притягання зосереджені в транспортних районах. Мета дослідження – визначення попиту на ті чи інші види транспорту для пересування до точок притягання. У ході написання роботи було досліджено маршрути міста Львів з урахуванням вулично-дорожньої мережі міста, пересування громадським і іншими видами транспорту. Ключові слова: точки притягання, громадський транспорт, дослідження ефективності роботи громадського транспорту.