Дослідження показників транспортних потоків на ділянці вул. Виговського (від вул. Кульпарківська до вул. Любінська) за змін у схемі руху
Автор: Баран Павло Петрович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Процес урбанізації населених пунктів та зростання рівня автомобілізації суттєво впливає на розвиток міст, залишаючи за собою низку складних проблем. Однією з найгостріших є стрімке зростання кількості транспортних засобів, особливо індивідуальних легкових автомобілів. Незважаючи на їхню важливу транспортну роль, зокрема у перевезенні пасажирів та вантажів, вони водночас стають джерелом значних викидів та утворення заторів[1]. Збільшення кількості автомобілів на вулицях і дорогах населених пунктів супроводжується підвищеним рівня завантаження вулично-дорожньої мережі, пропускна здатність якої нерідко залишається незмінною. Це призводить до утворення заторів, підвищення рівня шуму, забруднення довкілля та загострення проблем із безпекою дорожнього руху. У таких умовах виникає необхідність покращення організації дорожнього руху. Проте через щільність забудови та обмежений простір у багатьох населених пунктах створення додаткових смуг руху, нових доріг чи об’їзних шляхів є складним або взагалі неможливим завданням. Тому оптимізація наявної вулично-дорожньої мережі стає ключовим інструментом вирішення цих проблем [2]. Окрім цього, важливо зазначити, що існує тісний взаємозв’язок між рівнем автомобілізації та станом безпеки дорожнього руху. Зростання кількості транспортних засобів не лише збільшує ризик виникнення ДТП, але й підвищує вимоги до організації дорожнього руху. З огляду на це, пріоритетним завданням стає забезпечення безпеки для всіх учасників дорожнього руху. Це передбачає комплексний аналіз умов руху, вивчення параметрів транспортних потоків, оцінку планувальних характеристик вулично-дорожньої мережі тощо. Особливу увагу слід приділити виявленню місць з підвищеною аварійністю, таких як перехрестя, та розробці заходів для зниження рівня аварійності [3, 4]. У цій магістерській кваліфікаційній роботі розглянуто питання покращання умов руху на ділянці вул. Виговського (від вул. Кульпарківська до вул. Любінська), зокрема шляхом аналізу параметрів транспортних потоків та існуючої схеми організації дорожнього руху і створення нової. Об’єкт дослідження – ділянка вул. Виговського (від вул. Кульпарківська до вул. Любінська). Предмет дослідження – показники транспортних потоків та схеми організації дорожнього руху. Мета дослідження – визначити вплив запроектованої схеми організації дорожнього руху на показники транспортного потоку на вул. Виговського. У роботі на основі результатів натурних досліджень створено моделі руху транспортних потоків у програмному середовищі PTV Vissim. В результаті моделювання встановлено, що тривалість транспортної затримки в середньому зменшиться на 5,73 % за умови впровадження проєктованої схеми руху. Ключові слова – транспортний потік, регульоване перехрестя вулиць, саморегульоване перехрестя вулиць, організація дорожнього руху, моделювання. Перелік використаних літературних джерел 1. Echendu, A. J., & Okafor, P. C. C. (2021). Smart city technology: a potential solution to Africa’s growing population and rapid urbanization?. Development Studies Research, 8(1), 82-93. 2. Peleckiene, V., Peleckis, K., Klymchuk, A., Tomashuk, I., & Semenyshyna, I. (2022). Economic growth, motorization level, traffic safety: Are they related (experience of EU countries). Independent Journal of Management & Production, 13(3), 93-106. 3. Pugachev, I., Kulikov, Y., & Cheglov, V. (2020). Features of traffic organization and traffic safety in cities. Transportation research procedia, 50, 766-772. 4. Han, S. S. (2010). Managing motorization in sustainable transport planning: the Singapore experience. Journal of Transport Geography, 18(2), 314-321.