Аналіз зміни показників функціонування автобусного маршруту №49 у місті Львові
Автор: Білозір Назарій Юрійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Громадський транспорт є важливим елементом міської інфраструктури, оскільки забезпечує доступність переміщень для всіх верств населення, сприяє зменшенню заторів, скороченню кількості приватних автомобілів на дорогах і зниженню рівня забруднення повітря. Він ефективно використовує дорожній простір, дозволяючи перевозити значну кількість пасажирів, зокрема у порівнянні з особистим автомобілем, і тим самим підвищує провізну здатність транспортної системи. Окрім того, громадський транспорт підтримує економічний розвиток міста, забезпечуючи мобільність робочої сили, доступність послуг і взаємозв’язок між районами. Це також важливий інструмент соціальної рівності, який забезпечує зручні та доступні перевезення для людей, незалежно від їхнього рівня доходу чи фізичних можливостей, сприяючи сталому розвитку міста та підвищенню якості життя його мешканців [1, 2]. Системи громадського транспорту є комплексом інфраструктури, транспортних засобів і організаційних рішень, спрямованих на забезпечення масових перевезень пасажирів у містах і міжміських сполученнях. Вони включають автобуси, тролейбуси, трамваї, метро, потяги, а також інші види транспорту, які працюють за чітко визначеним розкладом і маршрутами. Такі системи відіграють ключову роль у забезпеченні мобільності населення, сприяють зменшенню навантаження на дорожню мережу та зниженню екологічного впливу транспорту. Ефективно організовані системи громадського транспорту підвищують доступність для різних соціальних груп, підтримують економічну активність міста. Вони також є важливим інструментом сталого розвитку, сприяючи переходу до екологічно чистих і енергоефективних способів пересування [3, 4]. У цій магістерській кваліфікаційній роботі встановлено залежності зміни потужності пасажиропотоку та пасажирообміну зупинок у різні періоди доби. Окрім цього встановлено тенденції та закономірності зміни пасажиропотоків протягом різних годин доби. Об’єкт дослідження – автобусний маршрут №49, який пролягає вулично-дорожньою мережею м. Львів. Предмет дослідження – зміна показників пасажиропотоку на маршруті руху. Мета дослідження – визначення закономірностей зміни показників функціонування автобусного маршруту №49 у місті Львові. Результати наукових досліджень та встановлені залежності дозволяють як виявити слабкі сторони в організації роботи автобусного маршруту, так і запропонувати підходи щодо його удосконалення. Ключові слова – автобус, пасажиропотік, пасажирообмін зупинок, вулично-дорожня мережа. Перелік використаних літературних джерел 1. Andaleeb, S. S., Haq, M., & Ahmed, R. I. (2007). Reforming innercity bus transportation in a developing country: A passenger-driven model. Journal of Public Transportation, 10(1), 1-25. 2. Zhuk M., Pivtorak H., Gits I., Kozak M. (2022) Application of bayesian networks to estimate the probability of a transfer at a public trans-port stop, Transport Technologies, 3(2), 22-32 3. Abramovic, B. (2017) Passenger’s satisfaction on long distance ter-minals: Case study city of Zagreb, Periodica Polytechnica Transportation Engineering, 45(1), 42-47 4. Edwards, M., & Mackett, R. L. (1996). Developing new urban public transport systems: an irrational decision-making process. Transport policy, 3(4), 225-239.