Дослідження параметрів автобусного маршруту № 18 у м. Львові
Автор: Горохолин Олександр Олегович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Розумний транспорт і логістика для міст (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Система пасажирських перевезень у міському транспорті України має низку характерних рис, які безпосередньо впливають на її ефективність, доступність і якість обслуговування населення. До складу міського громадського транспорту входять автобуси, тролейбуси, трамваї, метрополітен, маршрутні таксі, таксі на замовлення та інші форми перевезень, що забезпечують мобільність як у межах міст, так і в приміських зонах. Однак сучасний стан міських транспортних систем вимагає комплексного підходу до удосконалення. Ключовими напрямами реформування є оновлення рухомого складу, модернізація інфраструктури, цифровізація процесів управління та оптимізація маршрутної мережі відповідно до змін у пасажирському попиті. Важливим компонентом покращення є впровадження сучасних ІТ-рішень: систем електронного квитка, GPS-моніторингу транспорту, мобільних додатків для інформування пасажирів тощо. Реалізація таких заходів дозволить підвищити комфорт перевезень, зменшити час очікування, поліпшити зручність планування поїздок і, як наслідок, — підвищити загальну ефективність міського транспорту. Система міського транспорту у Львові представлена розвиненою мережею автобусних, тролейбусних і трамвайних маршрутів, а також маршрутними таксі та таксі. Ця інфраструктура забезпечує транспортне сполучення між усіма районами міста та його передмістями, відіграючи ключову роль у щоденній мобільності мешканців та гостей Львова. У межах проведеного дослідження автобусного маршруту №18 були виконані наступні завдання: • Проведено детальний аналіз особливостей організації пасажирських перевезень на маршруті №18. • Розглянуто технічні характеристики рухомого складу, режим роботи водіїв та графік виконання рейсів. • Виявлено основні проблеми, що негативно впливають на якість транспортного обслуговування, зокрема нерівномірність інтервалів та перевантаження в пікові години. • Виконано розрахунок середнього коефіцієнта заповнюваності автобусів протягом дня. • Проаналізовано відповідність фактичного розкладу руху запланованому, з урахуванням дотримання інтервалів та регулярності рейсів. • Проведено оцінку рівня задоволеності пасажирів якістю послуг на основі спостережень та аналізу сервісів моніторингу. • Встановлено, що впровадження запропонованих оптимізаційних заходів сприяє скороченню часу очікування транспорту на зупинках. • Досягнуто загального підвищення рівня задоволеності мешканців міста якістю транспортного обслуговування, що свідчить про ефективність запропонованих рішень. Ключові слова: аналіз пасажиропотоку, розклад руху, години пік, оптимізація маршрутів, частота руху автобусів, заповнюваність транспорту, ефективність перевезень, міський автобусний транспорт, оцінка пасажиропотоку, покращення якості транспортних послуг, міська транспортна інфраструктура, моніторинг пасажиропотоку, логістика транспорту, громадський міський транспорт, зупинки автобусів, перевізник, моделювання транспортних процесів, планування розкладу руху. Перелік використаних літературних джерел. 1. Микитюк О.І. Планування міських автобусних маршрутів. – Львів: Видавництво ЛНУ, 2018. – 210 с. 2. Сахно А.М., Ткаченко С.В. Організація пасажирських перевезень. – К.: Арістей, 2015. – 198 с. 3. Кісіль М.І., Дубина М.О. Організація руху транспорту у містах. – К.: Логос, 2021. – 276 с. 4. Яковлєв В.П. Пасажиропотоки у транспортних системах міст. – Дніпро: ДНУ, 2017. – 230 с. 5. Зінченко Т.О. Маршрутна мережа міського транспорту: моделювання та оптимізація. – Харків: УАДТ, 2020. – 250 с. 6. Гринь О.В. Оптимізація маршрутів громадського транспорту. – К.: Вид-во НТУУ «КПІ», 2016. – 144 с. 7. UA-GIS TREK – офіційний сайт системи диспетчеризації. https://www.uagis.com 8. Транспортна стратегія м. Львова до 2030 року. – ЛМР, 2021. – 84 с