Дослідження суміжних маршрутів по вулиці Стрийська у м. Львові
Автор: Аркаєв Євгеній Олегович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Розумний транспорт і логістика для міст (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У роботі представлено аналітичний огляд сучасних наукових підходів до вивчення суміжних маршрутів громадського транспорту на прикладі вулиці Стрийської у місті Львові. Питання суміжності маршрутів в межах міського транспортного простору дедалі частіше розглядаються в контексті транспортної оптимізації, зниження дублювання маршрутів та підвищення ефективності функціонування мережі [1]. Дослідження, проведені у європейських містах, акцентують увагу на важливості коректного зонування транспортних коридорів і врахування функціонального поділу вулиць відповідно до типів руху, попиту та пропускної спроможності [2]. Зокрема, вулиця, подібна до Стрийської за своїми характеристиками — інтенсивністю руху, наявністю декількох маршрутів громадського транспорту та стратегічним значенням для міської мобільності — вимагає комплексного підходу до аналізу маршрутної взаємодії. Науковці вказують на необхідність просторово-часового узгодження маршрутів, щоб уникнути конкуренції між ними та забезпечити рівномірне транспортне покриття [3]. Також особливу увагу приділено аналізу пасажиропотоків і середньої дальності поїздки як одному з ключових факторів для оцінки доцільності функціонування окремих маршрутів на спільних ділянках [4]. Застосування сучасних методів геоінформаційного моделювання, а також аналізу даних з електронних квитків дозволяє дослідити просторову структуру переміщень пасажирів і запропонувати варіанти зменшення надмірного дублювання транспортних послуг [5]. У світлі досвіду європейських міст, що трансформують свої маршрутні мережі згідно з принципами сталості, аналіз суміжних маршрутів у Львові є не лише актуальним, а й стратегічно важливим кроком у напрямку підвищення комфортності та ефективності громадських перевезень. Список використаної літератури: 1. Cats, O., & Gkiotsalitis, K. (2020). Planning Public Transport Operations: A Literature Review. European Journal of Transport and Infrastructure Research, 20(4), 1–21. [https://doi.org/10.18757/ejtir.2020.20.4.5131] 2. Ceder, A. (2021). Public Transit Planning and Operation: Modeling, Practice and Behavior (3rd ed.). CRC Press. 3. Zhang, Y., & Chen, X. (2022). Optimizing Transit Route Overlaps to Improve Network Efficiency. Transportation Research Part C: Emerging Technologies, 135, 103518. 4. Liu, R., Guo, X., & Wang, H. (2023). Travel Distance and Transfer Penalty: Rethinking Bus Route Design. Journal of Transport Geography, 108, 103537. 5. Gonzalez-Gonzalez, E., & Nogues, S. (2024). Smart Urban Mobility: Data-Driven Route Rationalization in Medium-sized Cities. Sustainable Cities and Society, 96, 104789. Об’єкт дослідження – маршрутна мережа громадського транспорту у місті Львові. Предмет дослідження – суміжні маршрути, що проходять вулицею Стрийська, та їхня взаємодія у транспортній системі міста.. Мета дослідження – проаналізувати суміжні маршрути громадського транспорту, що проходять по вулиці Стрийська у м. Львові, в контексті їх ефективності, дублювання та впливу на організацію перевезень. У ході написання роботи було досліджено маршрути міста Львів з урахуванням вулично-дорожньої мережі міста, пересування громадським. Ключові слова: громадський транспорт, суміжні маршрути, маршрутна мережа, транспортне дублювання