Визначення та аналіз показників транспортного потоку на регульованих перехрестях по трамвайному маршруті №2 у м. Львові

Автор: Корж Борис Романович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Розумний транспорт і логістика для міст (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Зараз спостерігається значне збільшення кількості автомобілів та розширення вулично-дорожньої мережі (ВДМ), що ще більше ускладнює затори в міському русі. Понад десять років тому мешканці великих українських міст майже не відчували впливу приватного автомобіля на громадський транспорт, оскільки він був мінімальним і доводилося докласти певних зусиль, щоб відчути його негативний вплив. Але зараз у більшості великих міст ці цифри різко зросли. Існуючі дороги та перехрестя рідко відповідають своїй номінальній пропускній здатності [1]. Тому зараз частіше трапляються затори із зупинкою всього громадського транспорту – в цей час абсолютно без винятку. За статистикою, у Львові зареєстровано понад 8 мільйонів транспортних засобів, з яких близько 6 мільйонів легкових [2]. Українські міста вимагають невідкладного розвитку громадського транспорту, в першу чергу з акцентом на міські маршрутки, трамваї та тролейбуси. Аргумент випливає з того факту, що ці транспортні засоби складають основну частку лінійного пасажирського транспорту, доступного міському населенню. Є багато способів змінити, організувати та покращити транспортні послуги. Доступні методи мають свої особливості та залежать від того, який транспортний засіб використовується для дослідження, і які характеристики вулично-дорожньої мережі. Зараз найпопулярнішим способом є створення спеціальних смуг на дорогах і не зупиняти їх на переходах за потреби. У цього способу є свої плюси та мінуси, і наскільки легко це зробити, залежить від зони руху, яка розглядається. Метою проекту є аналіз черги транспортних засобів на перехрестях з трамваєм №2.Актуальність даної теми полягає в забезпеченні своєчасного, якісного та комфортного перевезення пасажирів до своїх терміналів. У першому розділі охарактеризовано сучасні наукові підходи при дослідженні транспортних затримок на регульованих перехрестях. Проаналізовано праці вітчизняних та іноземних фахівців у галузі пріоритезації громадського транспорту, значну увагу зосереджено на вже існуючій системі керування рухом у місті Львові. У другому розділі наведено характеристику трамвайного маршруту №2, а також наявних систему контролю за роботою трамваїв на маршруті. Подано повну інформацію про технічні засоби та програмне забезпечення на регульованих перехрестях вздовж досліджуваної ділянки маршруту. Визначенні основні принципи надходження інформації ANNA+. Охарактеризовано дані моделі даної системи. В результаті камерального дослідження встановлено, що введення пріоритету для трамвайного маршруту дозволяє зменшити час проїзду перехресть на 18% у робочий день тижня та 21% у вихідний день. Також при впровадженій системі адаптивного регулювання руху зменшиться час їздок на трамвайному маршруті до 20% та загалом зменшить затримку на маршруті впродовж дня на 3,4% та у між піковий період доби до 12%. Це свідчить про економічну ефективність впроваджувальних заходів і дасть можливість підвищити безпеку руху на маршруті, громадський транспорт зробить більш привабливішим для пасажирів, а також знизить рівень забруднення навколишнього середовища. Результати даних досліджень магістерської кваліфікаційної роботи свідчать про необхідність подальшого дослідження даної системи, а також перспективи використання пріоритезації для громадського транспорту. Ключові слова – швидкість, дистанція, інтервали руху, транспортний потік, транспортна затримка. Перелік використаних літературних джерел. 1. Berezny R. The impact of the quality of transport services on passenger demand in the suburban bus transport / R. Berezny, V. Konecny. // Elsevier. – 2017. – №192. – С. 40–45. 2. David A. Hensher, Kenneth Button. Handbook of transport modelling. Pergamon, Amsterdam, 2005. – 666 р. 3. Juan de Dios Ortuzar, Luis G. Willumsen. Modelling Transport. Fourth edition. John Wiley and Sons, New York, 2011. – 586 p. 4. Jeong, SR. and Rillet, L.R.Hong, B.R., 201046. The Prediction of Bus Arrival Time using AVL dataMonte Carlo simulation-based traffic speed forecasting using historical big data. In: Transportation Research Board 83rd Annual Meeting, Washington, D.C.F uture Generation Computer Systems, 65, 182-195. 5. Fusco, G., Colombaroni, C. and Isaenko, N., 2016. Short-term speed predictions exploiting big data on large urban road networks. In: Transportation Research Part C: Emerging Technologies 73, pp.183–201. 6. Comi, A., Nuzzolo, A., Brinchi, S., Verghini, R., 2017a. Bus travel time variability: some experimental evidences. Transportation Research Procedia 27, pp. 101–108. 7. Moreira-Matias, L., Mendes-Moreira, J., de Sousa, J. F., Gama, J., 2015. Improving Mass Transit Operations by Using AVL-Based Systems: A Survey. In: IEEE Transactions on Intelligent Transportation System, DOI 10.1109/TITS.2014.2376772.