Формування дизайну інтер’єру позашкільних навчальних центрів з урахуванням потреб дітей з інвалідністю
Автор: Обух Катерина Романівна
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Дизайн (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У першому розділі магістерської роботи було проаналізовано нормативно-законодавчу базу, яка регулює діяльність закладів позашкільної освіти, а також забезпечення інклюзивної форми навчання для дітей з особливими потребами. Під час вивчення нормативних документів визначено основні вимоги до організації освітнього процесу та облаштування предметно-просторового середовища цих закладів. Це сформувало теоретичну основу для подальших досліджень. Другий розділ присвячено методології дослідження. Були використані різні методи збору й аналізу даних, наприклад, анкетування, вивчення аналогів світових і вітчизняних позашкільних закладів, а також інтерв’ю з психологом. Це дало можливість виявити сучасні тенденції у дизайні освітніх просторів і визначити основні потреби дітей з інвалідністю в контексті інклюзивного навчання. Третій розділ містить аналіз нормативної бази щодо організації інтер’єрів закладів позашкільної освіти відповідно до потреб дітей з особливими потребами. Під час написання розділу було проаналізовано вимоги до планування, розташування меблів, освітлення, кольорових рішень і безпеки для створення комфортного та ергономічного середовища для всіх дітей. У четвертому розділі вивчено питання формування предметно-просторового середовища сучасного центру позашкільної освіти з урахуванням потреб дітей з інвалідністю. Особливу увагу приділено ергономічним і функціональним аспектам дизайну, художньо-образним рішенням інтер’єрів, озелененню та застосуванню елементів фітодизайну. У ході дослідження визначено найкращі підходи для створення комфортного, безпечного та стимулюючого середовища для розвитку дітей. 9 Загалом у магістерській роботі розглянуто ключові теоретичні й практичні деталі організації інтер’єрів центрів позашкільної освіти з урахуванням потреб дітей з особливими потребами. Проведено аналіз і розроблені рекомендації, які можуть бути використані для покращення дизайну таких закладів і формування комфортного середовища для їх вихованців. П’ятий та шостий розділи містять проектну пропозицію та економічні розрахунки дизайну для дитячого центру. Запропоновано найкращі планувальні рішення, враховано принципи інклюзивності та доступності. Економічний аналіз підтверджує практичність та необхідність впровадження проекту, демонструючи обґрунтовані витрати.