Особливості формування інтер’єрів дитячих навчальних закладів із застосуванням технологій 3Д друку

Автор: Москалюк Аліна Михайлівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Дизайн
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У дипломній роботі Москалюк А. М. "Особливості формування інтер’єру предметно-просторового середовища дитячих навчальних закладів із застосуванням технології 3D друку" проведено дослідження стосовно використання технології 3D-друку для створення елементів предметного дизайну в інтер’єрі дитячих навчальних закладів позашкільної освіти. Метою дослідження є визначення особливостей формування предметно- просторового середовища дитячих навчальних закладів із використанням технологій 3Д друку. Застосування технології 3D друку в дизайні інтер’єру дозволяє впроваджувати інноваційні підходи безпосередньо в організацію освітнього процесу в дитячих навчальних закладах, відповідно використання 3D друку для створення навчальних матеріалів та декору є методом зацікавлення та залучення учнів до навчального процесу. Цей метод дозволяє створювати індивідуальні та ергономічні меблі, які враховують потреби дітей у навчальному середовищі, зокрема покращити комфорт та концентрацію уваги учнів, сприяючи успішному навчальному процесу. Естетика предметно-просторового середовища впливає на психологічний стан дітей, формують оригінальний дизайн інтер’єру, який створює стимулююче навчальне середовище для розвитку їх як особистостей. 3D друк може бути використаний для створення екологічно чистих та енергоефективних об’єктів інтер’єру, що відповідає принципам сталого розвитку, а також вихованню в дітей з усвідомленням важливості підтримання екологічної безпеки та збереження навколишнього середовища. В роботі аналізується застосування адитивних технологій у виробництві меблів і обладнання для дитячих закладів, що дозволяє створити унікальний і функціональний інтер’єр, що враховує індивідуальні потреби дітей. У першому розділі проаналізовано історію розвитку 3D-друку в меблевій галузі та переваги його застосування для створення меблів для навчальних закладів. Окремо розглянуто перспективи виготовлення меблів з перероблених матеріалів, що сприяє екологічному вихованню дітей. Проаналізувати історичні аспекти розвитку технологій промислового 3D друку меблів та обладнання. Розглянуто та систематизовано наукову та нормативну літературу, стосовно сучасного стану та перспектив розвитку виробництва меблів на основі технологій 3D друку. Проаналізовано досвід виробництва меблів для навчального предметно-просторового середовища з використанням технологій 3D друку у закордонній та вітчизняній практиці. У другому розділі описано методику дослідження, включаючи анкетування для збору інформації про впровадження 3D-друку через освітню складову. Також розглядаються методичні аспекти виховання екологічної культури через використання меблів, виготовлених за допомогою 3D-друку. У третьому розділі проаналізовано актуальні дослідження та підходи до формування інтер’єрів навчальних закладів, зокрема через новітні технології. В четвертому розділі досліджуються особливості дизайну меблів, виготовлених за допомогою 3D-друку, та їх роль у створенні інклюзивного середовища в дитячих закладах. Визначено основні функції меблів та обладнання у предметно-просторовому середовищі навчального закладу, а також основні екологічні, соціальні, економічні та інші чинники що впливають на їх виробництво. У п’ятому розділі запропоновано проект інтер’єру навчальних приміщень, що включає меблі та обладнання, які сприяють розвитку творчого потенціалу дітей. Сформовано підбір інноваційних меблів, об’єктів та методичних матеріалів з використанням технології 3D друку для формування предметно- просторового середовища навчального закладу. На основі вивчення методів формування інтер’єру дитячих навчальних закладів, та принципів їх наповнення меблями та обладнанням, створеного за допомогою інноваційних технологій 3D друку, сформовані авторські об’єкти предметного дизайну в навчальному середовищі, враховуючи потреби та особливості учнів. Також проєкт враховує екологічні аспекти виробництва, застосування меблів та обладнання з вторинної переробки, що відповідає основним засадам державної екологічної політики. Ключові слова: інтер’єр, 3D-друк, меблі, дизайн, навчальний заклад, екологічне виховання, технології, проектування, функціональність.