Сучасні методи та засоби світлового дизайну в громадських будівлях. З розробкою проєкту організації світлового дизайну в головному корпусі Львівської політехніки.

Автор: Качмар Данило Володимирович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Дизайн архітектурного середовища
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Дипломна робота, присвячена оновленню освітлення в Національному університеті «Львівська політехніка», має на меті розробити сучасний підхід до світлового оформлення головного корпусу, зберігаючи архітектоніку будівлі. Початковим етапом дослідження є вивчення процесу еволюції використання світла людиною. Визначено, як людина намагалась використати природнє світло для освітлення. Аналіз перших джерел штучного світла починаючи від свічки з натуральних речових до сучасних LED-технологій. Цей процес еволюції зайняв доволі довгий період, проте із винайденням перших примітивних електричних ламп прогрес став стрімким. Наступний етап вивчення дослідженої теми полягає у аналіз чинних нормативних вимог. Цей досвід допомагає зрозуміти мінімально-можливі показники рівня освітленості. Нормативи також обмежують рівень освітленості, теплоту, рівномірність та передавання кольору. Важливо, доречно поєднати природнє та штучне освітлення для досягнення найвищої ефективності та комфорту. Для вибору оптимальних світлових рішень, першочерговим етапом є діагностика сучасних джерел освітлення Головного корпусу. Визначено досліджувані приміщення це: фоє першого та другого поверху, коридори, навчальні та лекційні аудиторії та аудиторія рисунку. Кожен з них вимагає особливого підходу, оскільки слабкі місця у них різняться. Для фоє двох поверхів прийнято використати кілька освітлювальних приладів, таких як LED-стрічка, прожекторні світильники. Коридори потребували іншого підходу, оскільки стикнулись з темними ділянками на стику двох коридорів, тому обрано – прожекторні та підвісні світильники. Аудиторія рисунку потребувала особливої уваги – поєднання трекових світильників, ламп з імітацією денного світла та підвісних. Навчальні аудиторії – прагнули модернізації існуючих освітлювальних приладів.