Сучасні тенденції проєктування підземних паркінгів у ВНЗ світу. З розробкою проєкту підземного паркінгу НУ "Львівська політехніка".
Автор: Хитрейко Вадим Русланович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Дизайн архітектурного середовища
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Проєкт передбачає створення нового навчального корпусу для Національного університету "Львівська політехніка", який відповідає сучасним вимогам до освітнього простору, архітектурної естетики та функціональності. Окрім навчальних аудиторій та лабораторій, у будівлі передбачено розміщення адміністративних приміщень, просторів для науково-дослідницької діяльності, зон відпочинку для студентів і викладачів, а також конференц-залів, оснащених сучасними мультимедійними технологіями. Однією з ключових особливостей проєкту є підземний паркінг, який передбачає забезпечення комфортного та безпечного зберігання транспортних засобів. Це є актуальним для студентів та працівників університету, а також гостей навчального закладу, оскільки дозволяє вирішити проблему обмеженого простору для паркування на прилеглих територіях. Підземний паркінг розрахований на велику кількість автомобілів і матиме системи безпеки, включно з відеонаглядом, датчиками руху та вентиляційною системою. У зв’язку з обмеженою територією, підземний паркінг є оптимальним рішення для організації та розміщення паркувальних місць без додаткового використання надземного простору. Підземний паркінг зменшить навантаження на вулиці: Степана Бандери, Професорську та Устияновича, але сприятиме підвищенню мобільності студентського та викладацького складу який використовує автомобільний транспорт. У проєкті враховано екологічні вимоги та енергоефективність. Для зменшення енергоспоживання планується використання сучасних теплоізоляційних матеріалів, а також відновлювальних джерел енергії, таких як сонячні панелі. Вентиляційні системи і освітлення будівлі будуть адаптовані до використання енергоощадних технологій, що дозволить знизити експлуатаційні витрати. Архітектурний дизайн нового корпусу гармонійно інтегрований в існуючу забудову Львова, зберігаючи баланс між традиціями та сучасними тенденціями. Враховано також необхідність зручної комунікації з іншими корпусами університету, що забезпечить зручність пересування студентів та викладачів. Предмет дослідження - Інтеграція підземного паркінгу з міським транспортом вивчення з’єднання паркінгів з інфраструктурою громадського транспорту та аналіз руху транспорту. Об’єкт дослідження - Інфраструктура паркінгів: проектування та оптимізація підземних паркінгів, їхня функціональність, безпека та екологічний вплив. Результати дослідження - показали, що підземні паркінги, інтегровані з громадським транспортом, суттєво покращують міську мобільність, зменшують затори та скорочують рівень викидів CO2. Багаторівневі конструкції оптимізують використання простору, що є критично важливим у міських умовах з обмеженими ресурсами землі. Використання електрозарядних станцій та велостоянок сприяє екологічності, а сучасні системи безпеки покращують зручність і безпеку користувачів. Ці фактори роблять підземні паркінги важливою частиною сталого розвитку міської інфраструктури. Проєкт спрямований на створення інноваційного освітнього середовища, яке сприятиме не лише академічному процесу, але й комфортному перебуванню в університеті, підвищуючи загальну якість навчання та досліджень.