Концепцептуальні підходи у дизайні обʼєктів памʼяті військових
Автор: Руда Олександра Олександрівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Дизайн
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Дипломна робота викладена на 107 сторінках та містить 5 розділів, 72 ілюстрації, 48 посилань у переліку використаних джерел. У даному проекті підіймається для обговорення болюча та складна тема для народу України. Питання меморіалізації та підходів у її організації є сучасними викликами, з якими ми стикаємось щодня. Пройдуть роки і десятиліття, віки цілі, і серед цього у нас є задача не зганьбити пам’ять та не забути про тих, хто писав сторінки історії України. Тож даний проект розглядає концептуальні підходи у дизайні об’єктів пам’яті військових. У даному проекті чітко висвітленні проблеми та перепони з якими стикається народ, бажаючи вшанувати пам’ять воїнів. Головною ж проблемою на сьогодні є організація та кошти. Тому пропунується створити комеморативну раду, яка займатиметься всебічною допомогою у встановленні не тільки таблиць на фасадах будинків, але й більшим – меморіальними комплекасми. У нас існує проблема не тільки в рамках пам’яті конкретних осіб, але й історії та подій загалом. Саме тому в Києві досі нема меморіального комплексу присвяченому Революції Гідності, саме тому діти не знають про битву за донецький аеропорт. Ось де головна біль – пам’ять. Цей проект демонструє можливість вшанувати та увіковічити пам’ять не тільки про осіб, але й про події, адже справді, через 100 та більше років у підручниках історії вивчатимуть події і їхню хронологію. Наша ціль закласти в ДНК пам’ять про ці жертви та події. У даному проекті проаналізовано геральдику України та обрано її за основу даного проекту. Тризуб об’єднував наш народ, починаючи від Княжої доби. Саме Тризуб об’єднав наші зусилля проти спільного ворога. Тому слово «ВОЛЯ» є закладеною символікою у конструкцію, що представлена у проекті. Концептульно обрано саме Тризуб, а на додачу як символ віри та християнства конструкція нагадує тетраптих – розкладна конструкція, такі можна побачити в іконній атрибутиці. Було представлено 4 види конструкції для всебічного охоплення можливостей вшанування пам’яті. Серед них мініатюрний варіант, фасадний, прифасадний та площевий. Кожен з них відрізняється за розмірами, але є по суті однією конструкцією, яку масштабують та складають. Комеморативний підхід дозволив проаналізувати емоційну складову та досягти балансу між ними усіма, задаючи вектор організації вшанування пам’яті. Проект дозволить пам’ятати завжди, пам’ятати кожного. Ключові слова: пам’ять, тризуб, концептуальність, комеморативний, меморіал