Принципи інноваційного дизайну інтер’єрів в освіті для глухонімих
Автор: Рибчинська Валерія Юріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Дизайн
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У кваліфікаційній роботі досліджуємо тему розробки та впровадження інноваційних підходів у дизайні інтер’єру навчальних закладів з метою створення спеціалізованого та інклюзивного середовища, що сприяє навчанню та розвитку різних здібностей людей з вадами слуху. Актуальністю теми є удосконалення просторового рішення, створення оптимальних умов навчання та стимулювання вирішення проблем адаптації населення з вадами слуху. Так як на сьогоднішній день через наслідки воєнних дій збільшилась кількість глухонімих людей. У першому розділі проаналізовано потреби та особливості глухонімих в загальній освіті. Їх вплив на різні візуальні, тактильні та акустичні елементи сприйняття середовища. Для цього були опрацьовані різні наукові та інтернет-джерела. У другому розділі було проаналізовано світовий і вітчизняний досвід, а також сучасні та світові тенденції розробки дизайну інтер’єру шкіл і класів. Аналіз показує , що створення інклюзивного середовища в Україні потребує не лише фізичних змін, але також відповідної підготовки вчителів. Важливим є системний підхід до розробки програм, підвищення кваліфікації фахівців, адаптації навчальних закладів до потреб учнів з вадами слуху. У третьому розділі були проаналізовані норми та вимоги для виконання інтер’єрів закладів освіти для глухонімих. Було досліджено ДБН, стандарти візуальної комунікації, технологічні інновації які допомагають сприйняттю музики, а також просторове планування. І саме головне дослідження безпеки та ергономіки інтер’єру в музичній освіті для глухонімих. У четвертому розділі була проведена організація предметно просторового середовища навчального закладу для глухонімих. В цьому розділі ми розглядаємо принципи просторового планування учбового приміщення. Те як використання кольору і світла впливає на створення інклюзивного середовища. А також більше про матеріали та обладнання які краще використовувати для створення зручних та доступних умов для занять. У п’ятому розділі охарактеризовано авторське проектне рішення дизайну інтер’єру корпусу для людей з вадами слуху, яке звісно відповідає всім вимогам. У розробці проекту було розроблено планування приміщення під певні потреби і обрано стилістику приміщення, а також наповнення простору відповідними меблями, які відповідаю всім вимогам і потребам.. Отже, основне призначення мого проекту це надання можливості дітям та людям які обожнюють вивчати та займатися різними речами, але не можуть через обставин які не завжди залежали від них. Щоб вони могли відчути себе такою же нормальною людиною, як і будь які інші. У шостому розділі було пропрацьовано економічну частину, в яку входить сформована економічна собівартість проекту, прораховано вартість меблів та обладнання і розроблений кошторис робіт. Також розраховано вартість проектно- пошукових робіт за темою магістерської дипломної роботи «Принципи інноваційного дизайну інтер’єрів в освіті для глухонімих.» У загальних висновках підведено підсумок всього дослідження і присутній короткий опис до кожного розділу. У додатках представлено іконографічний ряд та таблиці. Ключові слова: дизайн, інтер’єр,глухонімий, матеріали, екологічність, освіта, школа, клас.