Дослідження та удосконалення управління сервісною політикою Компанії ТОВ «Нова пошта» при здійсненні зовнішньоекономічних операцій

Автор: Боярцев Нікіта Геннадійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: У ситуації стрімких та непередбачуваних змін зовнішнього бізнес-середовища змінюються й традиційні методи управління підприємством, зокрема перегляду потребують принципи обслуговування споживачів з урахуванням сучасних трендів [1]. Сервісна політика в контексті зовнішньоекономічної діяльності є складним багатокомпонентним механізмом, що вимагає комплексного підходу до управління та постійного вдосконалення. Ключовими факторами успіху в удосконаленні сервісної політики є: швидкість реагування, якість обслуговування, індивідуальний підхід, постійне навчання та підвищення персоналу [2]. Основні напрямки дослідження у цій сфері вимагають врахування різних стратегічних аспектів (формування клієнтоорієнтованої моделі бізнесу, адаптації сервісних процесів до міжнародних стандартів, урахування соціо-культурних особливостей різних ринків), управлінських механізмів (розробки гнучких сервісних стратегій, запровадження ефективних комунікаційних систем, створення уніфікованих стандартів обслуговування), технологічних інновацій (діджиталізація сервісних процесів, застосування штучного інтелекту, використання аналітики даних для прогнозування потреб клієнтів) [3]. Методологія дослідження за темою передбачає аналізування міжнародного досвіду формування принципів сервісної політики, вивчення кращих практик, моделювання сервісних процесів, розробку рекомендацій з удосконалення [4]. Ефективне управління сервісною політикою в зовнішньоекономічній діяльності є запорукою підтримання конкурентоспроможності компанії на міжнародному ринку [5]. Мета роботи: дослідження та удосконалення управління сервісною політикою Компанії ТОВ «Нова пошта» при здійсненні зовнішньоекономічних операцій. Об’єкт дослідження: Компанія ТОВ «Нова пошта». Предмет дослідження: процеси, пов’язані з удосконаленням управління сервісною політикою Компанії ТОВ «Нова пошта» при здійсненні зовнішньоекономічних операцій. В результаті огляду літератури та законодавчих актів за проблемою, а також аналізу діяльності та проведення діагностики фінансового стану та показників зовнішньоекономічних операцій Компанії ТОВ «Нова пошта» було виявлено «вузькі місця» у сервісній політиці та запропоновано заходи щодо їх усунення. З метою удосконалення управління сервісною політикою Компанії ТОВ «Нова пошта» при здійсненні зовнішньоекономічних операцій необхідно вирішити такі нагальні проблеми: 1) застарілі умови обслуговування споживачів, що зумовлює знижену ефективність сервісної політики при здійсненні зовнішньоекономічних операцій; 2) обмеженість інформаційного забезпечення системи прийняття рішень та відсутність системи аналітики клієнтського досвіду в контексті удосконалення сервісної політики при здійсненні зовнішньоекономічних операцій Як вирішення існуючих проблем пропонується: 1) оновлення принципів обслуговування як основи удосконалення сервісної політики на основі емпатичної 4А-моделі при здійсненні зовнішньоекономічних операцій; 2) формування системи аналітики клієнтського досвіду в контексті удосконалення сервісної політики при здійсненні зовнішньоекономічних операцій. Результати магістерської роботи містять наукову новизну та мають практичну цінність для покращення обслуговування споживачів на зовнішніх ринках. Ключові слова: сервісна політика, принципи обслуговування, стратегічне планування, зовнішньоекономічні операції, лояльність споживачів, клієнтський досвід. Список використаних джерел. 1. Ваулін О. (2024). Особливості розвитку поштово-логістичних компаній в умовах сучасних викликів в Україні. Економіка та суспільство, 63. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-63-74 2. Руда М.В., Пилипенко А.О. (2023). Оцінювання ефективності диверсифікування географічної структури зовнішньоекономічної діяльності в умовах євроінтеграції. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. Вип. 5, № 2. С. 112–126.URL: https://science.lpnu.ua/sites/default/files/journal-paper/2023/dec/32689/menedzhment223maket-112-126.pdf 3. Гукалюк А.Ф. (2023). Логістичні процеси в Україні в умовах перманентної нестабільності. Сучасні проблеми і перспективи економічної динаміки: матеріали Х всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції. Умань: УДПУ. С. 313. 4. Васильців Н.М. (2023). Трансформація та адаптація логістики до викликів в умовах воєнного стану. Економіка та суспільство. Випуск No 55. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-55-78 5. Ситник Н. І. (2021). Управління клієнтським досвідом як стратегія розвитку бізнесу. Бізнес Інформ. № 9. С. 216-224. URL: http://jnas.nbuv.gov.ua/article/UJRN-0001289962