Дослідження перспективних міжнародних ринків збуту крафтових виробів та розробка маркетингового плану виходу ТОВ "Шокоооооооолад" на європейський ринок
Автор: Муха Катерина Вікторівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Розвиток міжнародних ринків є критично важливим для українських підприємств в умовах російсько-української війни, оскільки дозволяє диверсифікувати ризики, зменшивши залежність від нестабільного внутрішнього попиту, а також відкриває можливості для збереження та збільшення виробничих потужностей, створення робочих місць, розвитку експорту та підтримки конкурентоспроможності українських брендів на глобальній арені. Теоретико-прикладним аспектам дослідження цієї проблеми присвячено багато праць вітчизняних вчених, зокрема Бали О.І. [1], Жигалкевич Ж.М. та Романовської В.В. [2], Гулик Т.В., Найдовської А.О. та Забігай В.В. [3], Калініченка Л.Л. [4]. Важлива роль у науковому доробку питань загальної теорії міжнародного та стратегічного маркетингу належить таким вченим, як Крикавський Є., Дейнега О., Косар Н. [5] та інших. Метою магістерської кваліфікаційної роботи є дослідження потенційних міжнародних ринків збуту крафтових виробів та розробка практичних рекомендацій в контексті маркетингового плану виходу українського виробника крафтового шоколаду на європейський ринок. Об’єктом магістерської кваліфікаційної роботи є маркетингова діяльність Товариства з обмеженою відповідальністю «Шокоооооооолад», виробника крафтового шоколаду, що відомий на ринку України під брендом Львівська майстерня шоколаду. Предметом магістерської кваліфікаційної роботи є теоретико-методичні та науково-практичні положення міжнародного та стратегічного маркетингу. У роботі було використано такі методи дослідження: узагальнення (теоретико-методичних засад міжнародного та стратегічного маркетингу), порівняння (економічних показників діяльності підприємства в динаміці), SWOT-аналіз (для обгрунтування стратегії розвитку), аналіз (бізнес-моделей), фокус груп (для оцінки ризиків при виході на міжнародний ринок), коефіцієнт конкордації Кендала (для визначення рівня узгодженості думок експертів), матричний метод (для представлення результатів опитування), 5 конкурентних сил М. Портера (для дослідження логіки галузі крафтового шоколаду), графічний метод. Результати дослідження. В магістерській кваліфікаційній роботі розкрито проблематику виходу підприємства на міжнародний ринок. Здійснено аналіз останніх досліджень та публікацій, присвячених темам міжнародного та стратегічного маркетингу, особливостям виходу українських підприємств на міжнародні ринки в умовах воєнного часу. Проаналізовано діяльність досліджуваного підприємства в динаміці, його ринкові та фінансові показники, а також маркетингову політику та організаційне забезпечення маркетингової діяльності підприємства. Досліджено потенційні ринки збуту крафтового шоколаду. З’ясовано, що європейські країни відіграють ключову роль у світовій торгівлі шоколадною продукцією. Досліджено прогноз продаж, споживчі уподабання та основні виклики європейського ринку крафтових виробів. Здійснено оцінювання ризиків при виході на європейський ринок крафтового шоколаду методом фокус-груп. Обгрунтовано стратегію виходу на ринок шоколадної продукції Латвії, як один із найперспективніших. Досліджено логіку галузі крафтового шоколаду Латвії. В результаті було запропоновано використання бізнес-моделі B2B для швидкого та ефективного завоювання частки ринку, розроблено комплекс маркетингу та пропозиції щодо організаційного та фінансового забезпечення виходу ТОВ «Шокоооооооолад» на ринок Латвії. Практична значущість роботи полягає в розробці маркетингового плану щодо подальшого успішного його використання у ТОВ «Шокоооооооолад» при виході на європейський ринок. Ключові слова: міжнародний маркетинг, маркетингова стратегія, вихід на новий ринок, крафтовий шоколад, маркетинговий план, європейський ринок. Перелік використаних літературних джерел. 1. Бала О.І., Іванцик В. (2024) Вихід на міжнародні ринки українських підприємств: нові виклики воєнного часу. Академічні візії. Випуск 29, C. 3-5. DOI: 10.5281/zenodo.10804053 2. Жигалкевич Ж.М., Романовська В.В. (2023) Особливості формування політики просування на міжнародних ринках. Журнал стратегічних економічних досліджень. Випуск 6(17), C. 74-75. DOI: 10.30857/2786-5398.2023.6.7 3. Гулик Т.В., Найдовська А.О., Забігай В.В. (2021). Складові системи адаптації маркетингової стратегії. Економіка і суспільство. Випуск 33, C. 4-5. DOI: 10.32782/2524-0072/2021-33-2 4. Калініченко Л.Л. (2022) Проблеми розвитку крафтової діяльності в Україні. Economics. Випуск 5(63), С. 27-28. DOI: 10.15276/ETR.05.2022.3 5. Крикавський Є., Дейнега О., Дейнега І., Косар Н. (2022) Маркетингова товарна політика. Підручник, 376c.