Дослідження ринку меблів України та вдосконалення маркетингової діяльності на ньому ТОВ "Перспектива-ТС"

Автор: Сич Ростислав Тарасович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Сьогодні маркетинг є філософією комерційної діяльності підприємства, проте до його визначення існують різні підходи [1, с. 285]. В умовах воєнного стану зростає важливість використання підприємствами концепції соціально-етичного маркетингу [2, с. 338-339], а в умовах посилення боротьби за залучення і утримання клієнтів - маркетингу відносин [3]. Основою прийняття підприємством маркетингових рішень є передбачення ним змін у маркетинговому середовищі [4, с. 306], врахування особливостей товару [5]. Об’єкт дослідження - маркетингова діяльність ТОВ "Перспектива-ТС". Предмет дослідження – теоретико-методичні засади формування маркетингової діяльності виробника ТПП у сучасних умовах та розроблення напрямів її вдосконалення. Мета дослідження: дослідження ринку меблів України, маркетингової діяльності на ньому ТОВ "Перспектива-ТС", обґрунтування пропозицій щодо її вдосконалення. Результати дослідження. ТОВ "Перспектива-ТС" відоме на ринку пропозицією шкільних меблів та крісел для автотранспортних засобів, проте воно не має товарної марки. Ціни на пропоновані ТОВ "Перспектива-ТС" товари є конкурентоспроможними на ринку, дане підприємство використовує стратегію низька ціна – середня якість. Система розподілу товарів ТОВ "Перспектива-ТС" орієнтована насамперед на прямі канали розподілу товарів (через тендери та прямі закупівлі організацій-споживачів). До основних клієнтів ТОВ "Перспектива-ТС" належать державні організації, підприємства з приватним капіталом, ФОПи та гуртові посередники. ТОВ "Перспектива-ТС" не використовує рекламу, у нього відсутній власний сайт і сторінки у соціальних мережах, воно не приймає участь у виставках, не використовує заходи паблік рілейшнз, проте проводить персональний продаж товарів та продаж через телефон. Сьогодні висококонкурентний ринок меблів характеризується адаптивністю та резильєнтністю, зростанням он-лайн продажів та рівня сервісу. Результати зібраної первинної маркетингової інформації показали, що основними чинниками, які впливають на вибір вітчизняних виробників меблів керівниками навчальних закладів та підприємців є широкий асортимент товарів, гнучкість цін, високий рівень сервісу, відповідність вимогам тендеру; при цьому більше 50 % організацій-споживачів цікавляться новинками на досліджуваному ринку, для них важливим є бренд меблів. Дослідження функціонування ТОВ "Перспектива-ТС" на ринку меблів свідчить, що з метою вдосконалення своєї діяльності даному підприємству слід розробити свою товарну марку для забезпечення впізнаванності своєї продукції, розширити асортимент меблів, пропонуючи їх виготовлення за індивідуальними замовленнями клієнтів, досліджувати міжнародні ринки та розглядати доцільність виходу на них із новою продукцією, підвищувати рівень обслуговування клієнтів для збільшення рівня їх задоволення від співпраці з даною компанією, подавати більше заявок для участі у тендерах, приймати активну участь у виставках, створити власний сайт, розглянути доцільність ведення діяльності у соціальних мережах, сформувати програми лояльності для постійних клієнтів, проводити заходи паблік рілейшнз, наприклад через виступи керівника та публікації статей про діяльність даного підприємства. Результати дослідження показали, що перспективними новими товарами для ТОВ "Перспектива-ТС" є комп’ютерні столи, а впровадження у виробництво книжкових шаф вимагає додаткового вивчення. Встановлено також, що рівень сервісу клієнтів ТОВ "Перспектива-ТС" є вищим за середній. Для досягнення вищого рівня обслуговування клієнтів підприємство має систематично розробляти напрями його підвищення, формуючи нові стандарти обслуговування клієнтів. Ключові слова: маркетингова діяльність, комплекс маркетингу, меблі, ринок організацій-споживачів, сайт підприємства, обслуговування клієнтів. Перелік використаних літературних джерел. 1. Ядуха С., Яблонський Т., Крук С., Кучанська Т. Теоретичні аспекти управління маркетинговою діяльністю підприємства. Вісник Хмельницького національного університету. 2024. №3. С. 284-290. DOI: 10.31891/2307-5740-2024-330-43. 2. Маркетингові та логістичні аспекти діяльності експортно-орієнтованих підприємств: монографія / за заг. ред. д.е.н., проф. І.Л. Литовченко. Київ, 2022. 512 с. 3. Муштай В., Лишенко М., Макарова В. Методологічні основи наукового дослідження стратегічних напрямів діяльності підприємств за концепції маркетингу відносин. Економіка та суспільство. 2022. Вип. 35. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1127 (дата звернення: 15.10.2024). DOI: 10.32782/2524-0072/2022-35-53. 4. Жегус О.В. Маркетинг можливостей як сучасна концепція розвитку суб’єктів господарювання в умовах глобальних викликів. Бізнес Інформ. 2023. №8. C. 300–308. DOI: 10.32983/2222-4459-2023-8-300-308. 5. Крикавський Є., Дейнега І., Дейнега О., Косар Н. Маркетингова товарна політика: підручник. Львів, 2022. 376 с.