Вдосконалення маркетингової збутової та комунікаційної політики ТОВ "ПАЛТЕХ" на ринку спеціалізованих хімічних товарів для нафтопродуктів

Автор: Колісник Валерія Сергіївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Ефективна збутова та комунікаційна політики є ключовими факторами успіху компаній на конкурентному ринку хімічних товарів для нафтопродуктів [1]. Сучасні тенденції передбачають використання інтегрованих маркетингових комунікацій, що поєднують рекламу, стимулювання продажів, зв’язки з громадськістю та цифрові інструменти [2]. Це дозволяє адаптувати маркетингові стратегії до потреб клієнтів, автоматизувати операції та покращити збут [3]. Для досягнення конкурентних переваг необхідно оптимізувати управління збутом, орієнтуючись на запити споживачів та інноваційні методи [4], а також розширювати асортимент продуктів для залучення нових клієнтів та вдосконалювати канали комунікації через використання цифрових інструментів, що підвищують ефективність збуту та зміцнюють довіру клієнтів [5]. Об’єкт дослідження – маркетингова збутова та комунікаційна політика ТОВ «ПАЛТЕХ». Предмет дослідження – процеси формування, реалізації та вдосконалення маркетингової збутової та комунікаційної політики підприємства на ринку спеціалізованих хімічних товарів. Мета дослідження – розробка практичних рекомендацій з удосконалення маркетингової збутової та комунікаційної політики ТОВ «ПАЛТЕХ», спрямованих на зміцнення позицій компанії на ринку спеціалізованих хімічних товарів для нафтопродуктів. Результати дослідження. ТОВ «ПАЛТЕХ» займається продажем присадок до палива та добавок для видобутку нафти і газу міжнародної компанії Innospec, надає послуги з розробки та погодження технічної документації. Клієнтами ТОВ «ПАЛТЕХ» є нафтопереробні заводи, які застосовують спеціалізовані хімічні добавки для покращення якості нафтопродуктів, та підприємства, які займаються видобутком нафти/газу і прагнуть оптимізувати процеси видобутку. ТОВ «ПАЛТЕХ» здійснює реалізацію продукції переважно через прямі канали збуту. Компанія активно впроваджує засоби «паблік рілейшнз», регулярно бере участь у профільних заходах, публікує аналітичні матеріали в спеціалізованих виданнях і проводить навчальні семінари для своїх клієнтів. Онлайн-комунікації даного підприємства обмежені, хоча у нього наявний власний веб-сайт. Внаслідок війни український ринок світлих нафтопродуктів деяких зазнав змін. Основними завданнями підприємств стали забезпечення безперебійних поставок пального, модернізація заправних станцій та надання якіснішого сервісу. Додатково компанії впроваджують ребрендинг, програми лояльності, нові послуги та інноваційні маркетингові стратегії. Світлі нафтопродукти практично не використовуються в чистому вигляді. До них додають спеціальні присадки, які навіть у невеликих кількостях покращують характеристики пального, забезпечують більш стабільну й тривалу роботу двигуна. Результати дослідження потреб суб’єктів ринку світлих нафтопродуктів показали, що використання хімічних присадок у цій галузі є доволі перспективним, тому від таких компаній, як «ПАЛТЕХ», вимагається адаптація своєї діяльності до актуальних потреб ринку. Це охоплює оптимізацію асортименту продукції, поліпшення якості сервісу та розробку ефективних маркетингових підходів, орієнтованих на задоволення потреб споживачів. У роботі подані пропозиції щодо розширення клієнтської бази ТОВ «ПАЛТЕХ» за рахунок додавання інноваційних товарів від Innospec, таких як присадки для біопалива та добавок для видобутку нафти й газу, що дозволить запропонувати клієнтам рішення, що відповідають вимогам екологічності та ефективності. Проведений АВС-аналіз показав, що товари групи А потребують зосередження зусиль на їх просуванні та оптимізації логістики. Товари групи В потребують вдосконалення маркетингових стратегій та розширення ринків збуту для підвищення прибутковості. Продукти групи С мають мінімальний внесок у виручку, тому варто зменшити їх закупівлю або використовувати у складі комбінованих пропозицій. Для підвищення ефективності маркетингових комунікацій ТОВ «ПАЛТЕХ» необхідно створити маркетинговий відділ як окрему структурну одиницю, забезпечити формування чіткої бренд-стратегії, оптимізацію веб-сайту для покращення взаємодії з клієнтами, активізувати присутність у соціальних мережах, використовуючи контент-маркетинг та e-mail кампанії. Ключові слова: збутова політика, комунікаційна політика, присадки для нафтопродуктів, інтегровані маркетингові комунікації, розширення асортименту, АВС-аналіз. Перелік використаних літературних джерел. 1. Скорик Г.І., Пушак Г.І. Розвиток конкуренції на ринку світлих нафтопродуктів: теорія, проблеми і шляхи їх вирішення. Економічний вісник Донбасу. 2022. № 2 (68). С. 66-73. 2. Підпалюк Я. В., Лихолат С. М. Сучасні аспекти формування маркетингової комунікаційної політики. Наукові перспективи. 2021. 11 (17). С. 296-304. 3. Василенко С.В. Еволюція маркетингової політики розподілу: історична перспектива, сьогодення та майбутнє. Економіка та суспільство. 2024. №64. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4366/4296 (дата звернення: 11.11.2024). 4. Плахотнюк І.О. Проблеми організації збутової політики та їх вплив на підвищення конкурентоспроможності підприємства. Проблеми та перспективи розвитку економіки України: погляд молоді. 2021. С. 319-322. 5. Швед В.В., Омельченко О.В., Дробаха С.В. Збутова політика підприємства та її елементи. Сталий розвиток економіки. 2024. №2 (49). С.76-82.