Маркетингове дослідження ринку зоотоварів та обґрунтування стратегій подальшого розвитку ТОВ "Петексперт" на ньому

Автор: Шпотюк Софія Олександрівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Стратегія розвитку підприємства є важливою для формування подальшої його поведінки на ринку, визначення сфери інтересів бізнесу. Існують різні види стратегій розвитку підприємства [1], їх розроблення здійснюється у певній послідовності [2, с. 178] та вимагає використання методів стратегічного аналізу [3]. На практиці існують певні проблеми, що можуть виникати у процесі вибору підприємством стратегії подальшого розвитку [4, с. 69]. Реалізувати прийняті стратегії розвитку підприємству допомагає його маркетингова діяльність, на формування якої впливають умови воєнного стану [5]. Об’єкт дослідження – маркетингова діяльність ТОВ "Петексперт" та стратегії його розвитку на ринку зоотоварів. Предмет дослідження – теоретико-методичні засади щодо обґрунтування стратегій розвитку підприємств у сучасних умовах та їх подальшої реалізації через маркетингові заходи. Мета дослідження: провести аналіз маркетингової діяльності ТОВ "Петексперт", через яку реалізується його стратегії розвитку на ринку зоотоварів та на основі проведеного стратегічного аналізу обґрунтувати стратегії розвитку даного підприємства на перспективу, розробити заходи щодо їх реалізації з використанням інструментів маркетингу. Результати дослідження. ТОВ "Петексперт" – це торговельний посередник, який реалізує товари для котів та собак через свої Інтернет-магазини, надає послуги щодо просування товарів, він існує на ринку понад 5 років. У межах використання стратегії інтенсивного розвитку ТОВ "Петексперт" постійно збільшує ширину своїх асортиментних груп як за рахунок нових товарів, так і за рахунок наявних товарів нових товарних марок, використовує різні величини цінових знижок до визначеного переліку товарів, який постійно оновлюється, проводить акції, використовує програму лояльності, оперативно приймає та виконує замовлення споживачів, проводить активні онлайн комунікації. Ринок зоотоварів України успішно функціонує в умовах воєнного стану, його місткість зростає, збільшуються на ньому і обсяги онлайн торгівлі. Проведене дослідження показує, що конкурентні переваги на ринку зоотоварів отримає той роздрібний посередник, що буде пропонувати широкий асортимент зоотоварів для різних видів тварин відомих брендів та з різними ціновими параметрами, запропонує зручні для клієнтів способи замовлення зоотоварів та їх оплати, гарантуватиме оперативну обробку прийнятих замовлень і їх виконання, зможе вдало підібрати оптимальну сукупність інструментів для маркетингових комунікацій. Результати проведеного SWOT-аналізу дозволяють стверджувати, що ТОВ "Петексперт" може використовувати сьогодні усі стратегії зростання. Для реалізації стратегії більш глибокого проникнення на ринку ТОВ "Петексперт" значну увагу повинен приділити підвищенню ефективності функціонування своїх Інтернет-магазинів. На підставі проведеного аналізу було запропоновані заходи щодо підвищення рівня конверсії Інтернет-магазинів ТОВ "Петексперт". В межах стратегії диверсифікації ТОВ "Петексперт" доцільно включити до свого асортименту нові асортиментні групи "Товари для гризунів" та "Товари для пташок". Таке розширення асортименту дозволить ТОВ "Петексперт" розширити коло потенційних клієнтів, покращити свої фінансові показники та підвищити конкурентоспроможність на ринку зоотоварів. Ключові слова: стратегії розвитку, стратегії зростання підприємств, маркетингова діяльність, ринок зоотоварів, торговельний посередник, ефективність функціонування Інтернет-магазинів, диверсифікація діяльності. Перелік використаних літературних джерел. 1. Брінь П.В., Голтвянська Ю.В. Стратегія розвитку підприємства: сутність та класифікація. Підприємництво та інновації. 2021. Вип. 21. С. 31-34. DOI: 10.37320/2415-3583/21.5. 2. Гура О.Л., Бобівський В.А. Стратегія розвитку підприємств України. Економіка та держава. 2020. № 5. С. 175–181. DOI: 10.32702/2306-6806.2020.5.175. 3. Артюшок В.С. Методи та моделі стратегічного аналізу у системі бізнес-планування. Економіка та суспільство. 2022. Вип. 44. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-44-61 (дата звернення: 27.10.2024). 4. Маслак О.О., Огерчук Ю.В., Маслак Т.О. Особливості вибору стратегії розвитку вітчизняних підприємств на основі аналізу стратегічних альтернатив. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. 2021. № 2 (6). С. 65–71. DOI: 10.23939/smeu2021.02.065. 5. Яловега Н. І. Маркетингові комунікації в умовах війни: виклики й шляхи просування товарів. Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. Серія економічна. Серія юридична. 2023. Вип. 37. С. 373-379.