Удосконалення стратегії розвитку підприємства
Автор: Кузьма Ігор Васильович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Економіка бізнесу
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Розвиток підприємств в динамічних умовах зміни середовищ його функціонування не можливо спрогнозувати. Однак, з метою максимально точного досягнення поставлених цілей довгострокового розвитку необхідним є окреслення бажаного напрямку і визначення шляхів його реалізації за рахунок певних стратегій розвитку. Можливість і здатність стратегії до коригування залежно зміни умов функціонування підприємств дозволяє спрогнозувати і ефективно реалізувати обрані варіанти розвитку підприємства. Отже, тема роботи є актуальною для розвитку сучасних підприємств. Враховуючи виокремлені трактування понять «розвиток» і «стратегія» подані в науковій літературі підкреслено доцільність їх тлумачення наступним чином: «стратегія розвитку – це систематичний план формування місії і цілей підприємства, а також, способів, підходів і правил прийняття рішень щодо їх досягнення через застосування заходів із зростання, скорочння, стабільності і стабілізації окремих сфер діяльності підприємства, враховуючи існуючі та потенційно можливі і важливі зміни умов їх функціонування та запити зацікавлених осіб». Отже, важливою складовою, яку потрібно враховувати при постійному перегляді і уточненні стратегії розвитку підприємства є зміни вподобань та рівня впливу різних стейкхолдерів. Відповідно, метою магістерської кваліфікаційної роботи є удосконалення стратегії розвитку ПрАТ «Львівський міський молочний завод» враховуючи потреби певних категорій зацікавлених осіб. Досягнення поставленої мети можливе шляхом реалізації таких завдань: теоретично обґрунтувати зміст, доцільність формування стратегії розвитку підприємства та уточнити сутність даного поняття; описати основні вид стратегій розвитку підприємства та етапи її формування; проаналізувати результати реалізації наявної стратегії розвитку і їх вплив на фінансово-господарську діяльність ПрАТ «Львівський міський молочний завод»; дослідити умови зовнішнього середовища функціонування ПрАТ «Львівський міський молочний завод»; визначити альтернативні напрямки удосконалення стратегії розвитку ПрАТ «Львівський міський молочний завод»; обрати варіант удосконалення стратегії розвитку ПрАТ «Львівський міський молочний завод» та обґрунтувати вибір. Об’єктом дослідження магістерської кваліфікаційної роботи є процес удосконалення стратегії розвитку ПрАТ «Львівський міський молочний завод». Предметом дослідження є окреслення і обгрунтування удосконалених альтернатив стратегій розвитку ПрАТ «Львівський міський молочний завод». У першому розділі теоретично обґрунтовано доцільність формування стратегій розвитку сучасними підприємствами. За результатами дослідження наявних трактувань поняття стратегія уточнено її зміст. Описано основні види стратегій та етапи її формування. Конкретизовано поданий процес додатковим етапом «оцінювання стейкхолдерів». У другому розділі проаналізовано фінансово-господарську діяльність ПрАТ «Львівський міський молочний завод». Визначено його сильні і слабкі сторони. В третьому розділі досліджено зовнішнє середовище функціонування ПрАТ «Львівський міський молочний завод» та проведено оцінку його стейкхолдерів. В четвертому розділі за результатами комплексного оцінювання сформовано альтернативні стратегії та варіанти розвитку ПрАТ «Львівський міський молочний завод», обґрунтовано вибір найефективніших із них. Практичне значення результатів, які отримані в роботі полягає у розробленні рекомендацій удосконалення стратегій розвитку залежно визначеного варіанту його переорієнтації відповідно запитів стейкхолдерів. За результатами дослідження опубліковано тези доповідей. Робота складається із вступу, чотирьох розділів, 31 рисунку, 11 таблиць, списку використаних джерел кількістю 40 найменувань, додатків. Загальний обсяг роботи складає 92 сторінки.