Управління витратами ПрАТ "Концерн Хлібпром"
Автор: Ткачук Уляна Сергіївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: В умовах динамічного ринкового середовища та нестабільної фінансової ситуації в країні питання раціонального розподілу витрат набуває особливої актуальності, оскільки ефективне управління витратами є ключовим чинником забезпечення конкурентоспроможності, фінансової стійкості та довгострокової прибутковості підприємств. Використання таких підходів як економіко-математичне моделювання та/або прогнозування дозволять не лише ідентифікувати проблемні місця, а й також допоможуть формувати дієві заходи для мінімізації витрат без шкоди для операційної діяльності та конкурентних переваг. Об’єкт дослідження – діяльність ПрАТ "Концерн Хлібпром. Предмет дослідження – методи управління витратами ПрАТ "Концерн Хлібпром", спрямовані на оптимізацію їх рівня, підвищення ефективності використання ресурсів та забезпечення стійкого фінансового стану. Мета дослідження – всебічне дослідження поточної фінансової ситуації компанії, розробка та обґрунтування теоретичних та практичних рекомендацій щодо вдосконалення управління витрат з метою підвищення ефективності діяльності ПрАТ "Концерн Хлібпром". За результатами виконання магістерської кваліфікаційної роботи в першому розділі було проведено дослідження публікацій відповідно до обраної теми. Проведено аналізування фінансового стану ПрАТ "Концерн Хлібпром" на основі фінансової звітності підприємства за 2021-2023 рр. В результаті проведеного аналізу звіту про фінансовий стан та звіту про фінансові результати визначено основні тенденції фінансових показників. Детально проаналізовано динаміку та структуру операційних витрат та їх вплив на фінансовий результат. В другому розділі за допомогою SWOT-аналізу виявлено важливі аспекти, які можуть бути використані для розвитку та стабільності підприємства на ринку. Розроблено економіко-математичну модель, яка дає змогу здійснити точні розрахунки впливу змін у витратах на прибуток компанії. У рамках дослідження було спрогнозовано витрати на наступний період на основі аналізу фінансових показників попередніх періодів та з врахування можливих змін в економічному середовищі, які можуть вплинути на діяльність компанії. У третьому розділі роботи розглянуто заходи з оптимізації витрат ПрАТ "Концерн Хлібпром", зокрема на зниження адміністративних і маркетингових витрат. Перший захід полягав у скороченні адміністративного персоналу через аналіз організаційної структури та автоматизацію рутинних завдань. Другий захід стосувався оптимізації маркетингових витрат, зокрема перегляду рекламного бюджету та скорочення малоефективних заходів. Загалом, ці заходи дозволили знизити постійні витрати, покращити фінансові показники, зменшити частку постійних витрат у валовому прибутку та підвищити рентабельність операційної діяльності. Ключові слова: підприємство, управління витратами, аналіз витрат, оптимізація витрат, вплив на фінансові результати. Перелік використаних літературних джерел: 1. Poveshchenko, M. (2024). ORGANIZATIONAL AND ECONOMIC ASPECTS OF BUILDING A COST MANAGEMENT MECHANISM AT ENTERPRISES. Economic scope. https://doi.org/10.32782/2224-6282/189-63. 2. Ємельянов, О., Курило, О., & Петрушка, Т. (2022). МЕХАНІЗМ, МЕТОДИ ТА СПОСОБИ УПРАВЛІННЯ ВИТРАТАМИ ПІДПРИЄМСТВ ЯК ІНСТРУМЕНТИ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЇХ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Економіка та суспільство, (38). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-38-58. 3. Ємельянов, О., & Курило, О. (2022). ПОКАЗНИКИ ВІДНОСНОГО РІВНЯ ВИТРАТ ЯК ІНСТРУМЕНТ АНАЛІЗУВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ. Економіка та суспільство, (44). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-44-85 4. ПрАТ «Концерн Хлібпром» - Інвесторам та акціонерам. (б. д.). https://hlibprom.com.ua/investor/.