Обґрунтування стратегії розвитку ТОВ "ДЮНА-ВЕСТА" на засадах маркетингу
Автор: Гануляк Дмитро Романович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Сучасна діяльність підприємств потребує адаптації до умов ринкового середовища через розроблення ефективних стратегій розвитку, заснованих на маркетингових підходах [1]. Ця магістерська робота присвячена дослідженню теоретичних основ розроблення стратегії розвитку підприємства та її обґрунтування з врахуванням особливостей діяльності виробників на ринку панчішно-шкарпеткових виробів. Особлива увага приділяється аналізу зовнішнього і внутрішнього середовища, ідентифікації основних факторів, що впливають на діяльність підприємства, а також впровадженню інноваційних маркетингових рішень для забезпечення довгострокового успіху компанії [2], [3]. У роботі використовувалися різноманітні методи дослідження: PESTEL-аналіз для вивчення зовнішнього середовища, SWOT-аналіз, фінансово-економічний аналіз, кореляційний аналіз, а також ABC-аналіз для оптимізації асортименту продукції. Дано характеристику ключових концепцій стратегічного планування, оцінено вплив інновацій і розроблено маркетингову стратегію [4], [5]. Об’єкт дослідження – діяльність ТОВ «Дюна-Веста». Предмет дослідження – теоретичні основи та практичні аспекти обґрунтування стратегії розвитку підприємства на засадах маркетингу. Мета дослідження: обґрунтування маркетингової стратегії розвитку ТОВ «Дюна-Веста», яка дозволить підвищити його конкурентоспроможність і сприяти стабільному розвитку на внутрішньому та зовнішньому ринках. Результати дослідження: cтаном на 2024 рік в Україні функціонують 90 магазинів компанії. У 2023 році кількість вироблених панчішно-шкарпеткових виробів склала 8652,7 тис.пар. Чисельність працівників на кінець 2023 року склала 342 особи. За гендерним принципом переважають жінки, що пов’язано з особливостями та специфікою легкої промисловості. Станом на 31.12.2023р. 27% персоналу складають чоловіки та 73% - жінки. На керівних посадах – 41 працівник (в т. ч. жінок 63%). На основі проведеного аналізу та оцінки динаміки продаж, та ефективності використання ресурсів ТОВ «Дюна-Веста» виявлено його ключові маркетингові проблеми підприємства, а отримані результати маркетингового опитування покупців продукції та їх поведінки дозволили ідентифікувати вимоги щодо розширення асортименту і диверсифікації каналів продаж. Проведено оцінювання конкурентоспроможності товару і підприємства, впливу технологічних інновацій на розвиток ринку панчішно-шкарпеткових виробів в Україні [5]. Розроблено стратегічні рекомендації для ТОВ «Дюна-Веста»: запропоновано впровадження інновацій у виробництво, диверсифікацію асортименту. Ключові слова: маркетингова стратегія, панчішно-шкарпеткова продукція, стратегія, аналіз, інновації, конкурентоспроможність. Перелік використаних літературних джерел. 1. Лавров Р.В., Райко Д.В., Еатон Г.В. Стратегії розвитку бізнесу в умовах сучасної конкуренції: адаптація до нової реальності. Наукові перспективи. Серія: Економіка. 2024. – № 1 (43). – С. 469-483 2. Мних О.Б. Пріоритетні напрямки маркетингових досліджень інноваційної активності ринкових агентів в умовах VUCA-світу. Адаптивне управління: теорія і практика. Серія: Економіка. 2022. URL: https://amtp.org.ua/index.php/journal2/article/view/476/412 3. Каличева Н.Є., Політаєв Д.Б. Вплив сучасного ринку на формування організаційно-економічних складових інноваційної діяльності підприємств. ТНУ ім. В.І. Вернадського. Серія: Економіка і управління. 2020. С. 113-116. 4. Лишенко М.О., Макаренко Н.О. Теоретичні основи маркетингової концепції управління та формування стратегії розвитку підприємства в умовах сталості. Український журнал прикладної економіки та техніки. 2023. С. 33 – 40. 5. Дикань В.Л., Кужавський М.С. Digital-маркетинг як інструмент нарощення вартості підприємств в умовах цифровізації. Вісник економіки транспорту і промисловості № 80, 2022. С. 21-32