Удосконалення маркетингової діяльності ПП «ІНАР+» з використанням інструментів Інтернет-маркетингу
Автор: Комар Андрій Ігорович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інтернет-маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Маркетингова діяльність постійно еволюціонує, адаптуючись до змін у споживчих уподобаннях, технологічних інноваціях, конкурентному середовищі та інших факторах. У зв’язку з цим виникає необхідність постійного вдосконалення маркетингових стратегій та інструментів для забезпечення конкурентоспроможності підприємства [1]. В умовах цифровізації та діджиталізації бізнес процесів маркетингова діяльність підприємства повинна адаптуватися на постійні зміни маркетингового середовища. Загострення конкурентної боротьби на ринках вимагає підвищення аналізу ефективності маркетингової діяльності підприємства [2, с. 99]. В новому цивілізаційному вимірі цифрової економіки стрімкі соціокультурні зміни економічного середовища вимагають і змін у маркетинговій діяльності сучасного підприємства. [3]. Реальною потребою українського підприємницького сектору є використання нових інформаційних технологій в поєднанні з новітніми технологіями маркетингу. [4]. За допомогою інформаційно-комунікативних технологій стало можливим більш оптимізоване ведення бізнесу. Одну з вирішальних ролей серед них на сьогодні відіграють маркетингові комунікації, результативність яких залежать від ефективної реалізації маркетингової діяльності [5]. Об’єкт дослідження – маркетингова діяльність ПП «ІНАР+» Предмет дослідження - теоретико-методичні засади щодо формування маркетингової діяльності підприємства з використанням інструментів інтернет-маркетингу. Мета дослідження: дослідження ринку транспортних послуг України, формування маркетингової діяльності на ньому ПП «ІНАР+» та обґрунтування напрямів щодо її вдосконалення з використанням інструментів інтернет-маркетингу. Результати дослідження. ПП «ІНАР+» є малим підприємством. Основним видом діяльності є інша допоміжна діяльність у сфері транспорту. Дохід ПП «ІНАР+» у 2023 році зріс на 9,63%. У 2023 році чистий прибуток зріс на 109,79% порівняно з 2022 роком, але не повернувся ще на рівень 2021 року. У 2023 році рентабельність діяльності менша лише на 12 копійок від рівня 2021 року. Згідно методу SPACE-аналізу ПП «ІНАР+» займає оборонну стратегічну позицію. Працівники ПП «ІНАР+» організовують процес перевезення, залучаючи партнерів. Підприємство не має власного автотранспорту. Найбільшу частку у структурі послуг ПП «ІНАР+» займають послуги організації перевезень збірних вантажів. У 2022 році вони займали частку 34,5%, а у 2023 році – 38,7%. Основною ціллю ціноутворення сьогодні ПП «ІНАР+» має максимізацію прибутку. Реалізовуючи свою збутову політику, ПП «ІНАР+» надає послуги в межах України. Підприємство використовує персональний продаж, e-mail-розсилку, «сарафанне радіо», стимулювання збуту, спрямоване на власний персонал. У підприємства відсутній власний сайт. Згідно результатів опитування інформацію про підприємства, які надають транспортні послуги, більшість респондентів отримують за допомогою офіційних сайтів та «сарафанного радіо». Було досліджено, який вплив ринок транспортних послуг чинить на такі показники як ВВП та експорт. Досліджено негативний вплив повномасштабного вторгнення на український ринок транспортних послуг. Було побудовано матрицю SWOT-аналізу. ПП «ІНАР+» має знешкоджувати загрози за допомогою сильних сторін. Також було оцінено якість послуг з допоміжної діяльності у сфері транспорту за допомогою інтегральної оцінки. Уваги потребує підтримка клієнтів. В маркетинговій комунікаційній політиці потрібно створити офіційний сайт підприємства. Було запропоновано обрати рішення для створення офіційного сайту підприємства. Ключові слова: маркетингова діяльність, інтернет-маркетинг, ринок транспортних послуг, SWOT-аналіз, SPACE-аналіз, якість транспортних послуг, сайт підприємства. Перелік використаних літературних джерел. 1. Білоус С.П., Калита Н.В. Удосконалення маркетингової діяльності в забезпеченні конкурентоспроможності підприємства. Економіка та суспільство. 2024, Випуск № 60. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-75 (дата звернення: 25.10.2024) 2. Панченко О.В., Ліснічук О.А., Солодовчук Н.О. Дослідження маркетингової діяльності в процесі розвитку підприємства. Причорноморські економічні студії. 2023, Випуск 80. С. 99-104. URL: http://bses.in.ua/journals/2023/80_2023/18.pdf (Дата звернення 16.10.2024) 3. Юхименко П., Герасименко І. Вплив цифрової екосистеми на формування маркетингової концепції діяльності підприємства. Економіка та суспільство. 2024, № 68. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4951 (Дата звернення 22.10.2024) 4. Кінас І.О. Інтернет–маркетинг та його роль у формуванні маркетингової стратегії підприємства. Ефективна економіка. 2021, № 4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/4_2021/105.pdf (Дата звернення 24.10.2024) 5. Сметанюк О.А., Причепа І.В., Мосійчук В.В. Social media marketing (SMM) в Україні: особливості та перспективи розвитку. Ефективна економіка. 2020, №6. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7943 (Дата звернення: 28.10.2024)