Обґрунтування напрямів підвищення ефективності ринкової діяльності ТОВ "Навчально-відпочинковий комплекс "Зефір" на основі концепції соціально-відповідального маркетингу

Автор: Врублевський Ілля Олександрович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Маркетинг (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: В роботі розглянуто основні аспекти та особливості концепції теорії соціальної відповідальності та соціально відповідального маркетингу зокрема, на підставі робіт зарубіжних та вітчизняних науковців, які обґрунтовують необхідність застосування принципів соціальної відповідальності у сфері бізнесу в сучасних умовах. Сучасний етап розвитку української економіки та суспільства характеризується тим, що залишаються незадоволеними морально-етичні потреби населення, що негативно позначається на психічному стані людей, а також слугує одним із тих факторів, які поглиблюють економічну кризу, утруднюють зростання прозорості ведення бізнесу в Україні. Тому з метою підвищення своєї конкурентоспроможності за рахунок поліпшення іміджу на ринку вітчизняні підприємства повинні активно впроваджувати заходи соціально відповідального бізнесу [1, c.24]. Соціальна відповідальність є важливою рисою сучасного бізнесу. Вона передбачає певний рівень добровільного відгуку на соціальні проблеми, виконання моральних вимог, які ставить суспільство. Компанії вже усвідомили переваги соціальної проактивної позиції й усе частіше й більш системно долучаються до вирішення соціальних і екологічних проблем. Соціальна політика повинна бути доповнена соціальною місією і стратегією діяльності в основних сферах сталого розвитку – соціальній та екологічній. Стратегічні компетенції компанії повинні бути спрямовані на досягнення рівномірних ефектів у соціальній та екологічній сферах і визначати перспективи розвитку суспільства загалом [3, c.18]. 4 Також розглянуті шляхи та методи, якими відбувається регулювання соціальної відповідальності бізнесу. Розкрито такі аспекти, як державне регулювання в сфері соціальної відповідальності бізнесу, яке є комплексним процесом, де поєднуються зовнішній контроль, внутрішня ініціатива та вплив суспільства, саморегуляція та корпоративні практики, ринкові механізми, громадянський тиск та громадські інститути, тощо. Зроблено висновок про комплексність процесу, коли поєднання зовнішнього контролю, внутрішньої ініціативи та впливу суспільства є найефективнішим методом регулювання соціальної відповідальності. В другій частині розглянуто сучасні світові тенденції розвитку та впровадження соціально-відповідальних ініціатив у маркетинговій діяльності, які характеризують поєднання екологічної, соціальної, фіскальної відповідальності та відповідальності перед персоналом. Розглянуто американську, європейську та японську моделі концепції соціальної відповідальності. Приділено увагу особливостям соціально відповідального маркетингу під час війни, таких як організація цільових фондів, допомога ЗСУ та ВПО, тощо. З повномасштабною військовою агресією 2022 року проти України значна частина бізнес-процесів була тимчасово трансформована чи змінена, що зумовило і модифікацію певних практичних напрямів реалізації КСВ [4, c.23]. В умовах воєнного стану в Україні підприємцям доводиться не тільки йти на економічні ризики, але й переживати самознищення та окупацію. Хоча війна в Україні триває достатньо довго, варто зазначити, що дослідники ще не до кінця проаналізували деталі впровадження механізмів корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) в умовах бойових дій. [5, c.405]. Подано детальний аналіз організаційної структури, видів діяльності та діючої маркетингової стратегії ТОВ «НВК «Зефір». Оцінено рівень соціальної відповідальності керівництва та персоналу підприємства. 5 В третій частині роботи розроблено рекомендації у сфері соціально відповідального маркетингу для підвищення ефективності ринкової діяльності ТОВ «НВК «Зефір» та підвищення конкурентоздатності підприємства, серед аналогічних у галузі. Запропоновано заходи із забезпечення ефективності пропозицій та рекомендацій у концепцію соціально-відповідального маркетингу ТОВ «НВК «Зефір». Об’єктом дослідження є ТОВ «Навчально відпочинковий комплекс «Зефір». Предмет дослідження - теоретичні та прикладні засади впровадження концепції соціально-відповідального маркетингу в діяльності ТОВ «НВК Зефір». Мета дослідження – визначити та обґрунтувати основні напрямки підвищення ефективності ринкової діяльності ТОВ «НВК Зефір» на основі концепції соціально-відповідального маркетингу. Результати дослідження - розроблено рекомендації у сфері соціально-відповідального маркетингу та запропоновано заходи із забезпечення ефективності рекомендацій для вдосконалення стратегії соціально-відповідального маркетингу ТОВ "НВК "Зефір". Ключові слова – соціальна відповідальність, маркетинг, соціальна політика, ефективність, економічна діяльність. Перелік використаних літературних джерел. 1. Косар Н.С., Яричевська Я.І., Заходи соціально відповідального бізнесу в реалізації концепції маркетингу цінності. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку № 1 (5), 2021 с. 24. URL: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/59790 2. Н.С. Станасюк, І.І. Пасінович, А.Р. Томашевська Сучасні підходи до оцінювання корпоративної соціальної відповідальності підприємств. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія “Проблеми економіки 6 та управління” № 2 (8), 2021 с.109. URL:https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/57370 3. Зубова А.І., Стеців І.С. Управління корпоративною соціальною відповідальністю. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку № 1 (5), 2021 с.18 URL:https://doi.org/10.23939/smeu2021.01.013 4. Є.П. Бурий, Г.П. Жалдак. Корпоративна соціальна відповідальність в умовах війни. 2023: ІV Міжнародна науково-практична конференція "БІЗНЕС, ІННОВАЦІЇ, МЕНЕДЖМЕНТ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ" с. 24 URL:https://confmanagement-proc.kpi.ua/article/view/279546 5. Л. Червінська, Т. Червінська, І. Каліна, М. Коваль Соціальна відповідальність бізнесу в умовах війни. FINANCIAL AND CREDIT ACTIVITY: PROBLEMS OF THEORY AND PRACTICEVolume 6(53), 2023 с.406 URL:https://fkd.net.ua/index.php/fkd/article/view/4187/3996