Дослідження ринку палива та вдосконалення маркетингової збутової та комунікаційної політики ТОВ "Нафтаторг" на ньому

Автор: Янченко Олексій Миколайович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Ринок торгівлі нафтопродуктами розвивається дуже динамічно, незважаючи на складнощі останнього десятиліття: агресія росії у 2014 та окупація Криму, пандемія Covid-19 на початку 2020 року, повномасштабне вторгнення росії у 2022 році. Однак, даний ринок залишається дуже прибутковим. На думку Кузьо Н. та Косар Н. мережі АЗС перебудували свою логістику та оптимізували власну діяльність для того щоб протистояти сучасним викликам [1]. Така активність ринку зумовлена великим попитом на пальне, а також наявністю лише трьох продуктів: бензину, дизельного пального та автомобільного газу. Незважаючи на високий фінансовий поріг входу на ринку працюють десятки великих мереж АЗС, і для утримання та розширенням своєї частки ринку необхідно мати ефективну маркетингову комунікаційну та збутову політику. Даний напрям поглиблює Донець Д. за рахунок встановлення зв’язку із економічною безпекою країни [5]. Комунікаційна політика стала предметом багатьох дослідників. Так, Лихолат С. та Шандала П.-А. розглядають її як певний план дій підприємства метою якого є взаємодія з усіма суб’єктами діяльності для максимального задоволення вимог і потреб клієнтів [2]. Тоді як, збутова політика, на думку Дибач Л., це комплекс заходів спрямований на покращення ефективності збуту (продажу метою якого є для задоволення власних потреб клієнта та отримання прибутку продавцем) продукції [3]. Таку ж думку підтримує Германюк Н. [4]. Мета магістерської кваліфікаційної роботи. Дослідження ринку палива та надання пропозицій щодо вдосконалення маркетингової збутової та комунікаційної політики досліджуваного підприємства. 5 Об’єкт дослідження: маркетингова збутова й комунікаційна діяльність ТОВ «Нафтаторг» на роздрібному ринку пального України. Предмет дослідження: теоретичні та практичні засади формування маркетингової комунікаційної та збутової політики ТОВ «Нафтаторг». Результати досліджень: У першому розділі досліджено маркетингову збутову та комунікаційну політику з позицій теорії. Розглянуто принципи та функції збутової політики підприємства, а також сутність та інструменти комунікаційної політики. Опрацьовано наукову літературу та визначено особливості та важливість ефективного ведення маркетингової та комунікаційної політики для діяльності підприємства. У другому розділі здійснено аналіз ринку палива в Україні та діяльність ТОВ «Нафтаторг» на ньому. Досліджено ринок палива в нестандартних умовах господарювання. Також проаналізовано фінансово-господарські показники досліджуваного підприємства та його маркетингову збутову та комунікаційну діяльність. У третьому розділі досліджено споживчі вподобання клієнтів ТОВ «Нафтаторг» із використанням методу анкетування. Визначено конкурентне становище підприємства. У четвертому розділі запропоновано шляхи розвитку маркетингової збутової й комунікаційної політики ТОВ «Нафтаторг». Запропоновано шляхи удосконалення маркетингової збутової та комунікаційної політики підприємства в онлайн середовищі за допомогою соціальних мереж. Наведено розрахунок ефективності запропонованих заходів Ключові слова: ринок пального, комунікаційна політика, збутова політика, конкурентоспроможність, соціальні мережі, споживчі вподобання. Перелік використаних літературних джерел: 6 1. Кузьо Н.Є.,. Косар Н.С. Тренди ринку світлих нафтопродуктів України та перспективи енергетичної незалежності у цій сфері. Економіка і право. Вип. 2. 2023. 89с. 2. Лихолат С.М., Шандала П.-А. Тенденції розвитку маркетингової комунікаційної політики підприємства та методів оцінки її ефективності. Наукові перспективи. №3(45). 2024. С. 5834-593. 3. Дибач І. Л. Трансформація сутності бізнес-комунікацій в умовах прогресуючої діджиталізації. Економіка та суспільство. №60. 2024. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/download/ (дата звернення: 30 листопада 2024 р) 4. Германюк Н.В. Роль комунікацій в управлінні організаційним процесом. Ефективна економіка. №10. 2021. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=9408 (дата звернення: 30 листопада 2024 р) 5. Донець Д. М. Ринок нафтопродуктів у системі національної безпеки України. Економіка та суспільство. 2023. Вип. 56. С. 105–114.