Обґрунтування вибору стратегії ціноутворення підприємства
Автор: Урин Максим Валерійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Економіка бізнесу
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Виважено та обгрунтовано встановлені ціни сприяють результативному та стабільному функціонуванню підприємства. Встановити, регулювати, контролювати і коригувати ціни з метою забезпечення ефективного розвитку підприємства в довгостроковому періоді можливо за рахунок вірно обраної стратегії ціноутворення. Вироблення і оцінка стратегії підприємства в області ціноутворення в умовах ринку - складний процес, що вимагає здебільшого колективної опрацювання та прийняття відповідальних рішень. Він починається з загального визначення цілей, завдань, їх попередньої оцінки на експертному рівні, які в подальшому повинні бути підкріплені аналізом результатів реалізації обраної стратегії і при необхідності відкориговані. Питання формування стратегії ціноутворення широко розглянуті в працях науковців, які акцентують увагу на особливостях визначення ціни, коригування методів ціноутворення, коригування етапів формування стратегії, прийняття рішень, управління. Однак, не достатньо приділено уваги конкретизації меж відповідно яких повинна формуватися стратегія ціноутворення. Мета і завдання дослідження. Метою магістерської роботи є розробка теоретичних положень, методичних та практичних рекомендацій щодо вибору стратегії ціноутворення враховуючи як обмежувальні умови її розроблення фінансову стратегію підприємства та особливості діяльності конкурентів. Згідно з поставленою метою в роботі передбачається розв’язання таких завдань: - визначити необхідність розроблення стратегії ціноутворення; - описати принципи та особливості формування стратегії ціноутворення; - охарактеризувати діяльність та проаналізувати основні результати функціонування ТОВ «Агродерев»; - визначити особливості ціноутворення на ТОВ «Агродерев»; - сформувати фінансову стратегію ТОВ «Агродерев»; - оцінити фактори впливу на цінову політику ТОВ «Агродерев»; - сформувати альтернативні стратегічні магістралі розвитку ТОВ «Агродерев»; - обґрунтувати доцільність вибору конкретної стратегії ціноутворення в межах сформованої стратегічної магістралі розвитку ТОВ «Агродерев». Об’єкт і предмет дослідження. Об’єктом дослідження є формування альтернативних і вибору оптимальної стратегії ціноутворення для ТОВ «Агродерев». Предметом дослідження є процес формування стратегії ціноутворення на деревообробному підприємстві. В першому розділі роботи визначаються теоретичні основи формування цінової стратегії підприємств, описуються цінова політика підприємства і особливості її формування, принципи цінової стратегії, а також методичні засади встановлення цін. Другий розділ складається з опису загальної характеристики досліджуваного підприємства та аналізу обсягів збуту продукції, беззбиткового обсягу виробництва продукції, визначаються основні результати діяльності підприємства (темпи зміни доходів, прибутку, витрат), значення операційного важеля. Формування альтернатив фінансової стратегії, оцінка чутливості прибутку до зміни певних факторів, вплив чинників зовнішнього середовища на цінову політику підприємства та аналіз конкурентоспроможності досліджуваного підприємства подано в третьому розділі. У четвертому розділі розробляється цінова стратегія і прогноз результатів її впровадження. Також здійснюється розрахунок ефективності вибраної стратегії та даються практичні рекомендації по розробці тактичних заходів, необхідних для успішного функціонування досліджуваного підприємства в майбутньому. Наукова новизна полягає в уточненні стратегічних магістралей різних напрямків розвитку підприємства залежно обраної фінансової стратегії «створення ліквідних засобів». Практичне значення. Розроблені в ході дослідження підходи, теоретичні узагальнення, висновки та рекомендації можуть бути використані при розробці заходів щодо обрання стратегії ціноутворення на вітчизняних підприємствах деревообробної галузі. Структура роботи. Магістерська робота складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, списку використаних джерел, додатків. Загальний обсяг роботи складає 83 сторінки комп’ютерного тексту, у тому числі 10 таблиць, 36 рисунків, список використаних джерел з 42 найменувань, 4 додатків. Ключові слова: стратегія ціноутворення; стратегічна магістраль; верхня межа; нижня межа; обмежуючі чинники.