Дослідження конкурентоспроможності ТОВ "ІКС КАПІТАЛ" та обґрунтування напрямків її підвищення на ринку освітніх послуг на засадах маркетингу

Автор: Сірий Станіслав Юрійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: В умовах ринкової економіки особливо важливо розробляти стратегічні плани діяльності загалом та маркетингової діяльності зокрема. Аналіз стану ринку, ринкових можливостей, вибір цільового ринку, розробка ефективного маркетингового комплексу сприятимуть вирішенню маркетингових завдань підприємства та досягненню основних цілей його діяльності. Досягнення довгострокових цілей забезпечує розробка та реалізація стратегії діяльності підприємства, в т.ч. маркетингової. Адже маркетингова стратегія підприємства сприяє підвищенню конкурентоспроможності підприємства, збереженню його позицій на ринку та подальшому розвитку і росту прибутковості. Попри це завжди залишається актуальним запитання вибору серед безлічі існуючих такої маркетингової стратегії, яка б була найбільш вдалою і забезпечувала ефективне функціонування підприємства в складних умовах сьогодення [1]. У маркетинговому менеджменті не існує уніфікованої маркетингової стратегії, яка була б дієвою в різних умовах. Її вибір безпосередньо залежить від позиції, яку підприємство займає на цільовому ринку, етапу життєвого циклу, виробничого та маркетингового потенціалу, масштабів діяльності конкурентів, специфіки товарного асортименту, економічної, соціальної та політичної ситуації в країні тощо [2, с. 26]. Основною ціллю реалізації маркетингової стратегії підприємством є досягнення конкурентної позиції на ринку та досягнення стратегічної мети діяльності за рахунок ефективного використання ресурсів [3, с. 401]. Здатність підприємства успішно працювати на ринку залежить від його конкурентоспроможності. Адаптуватися до змін у зовнішньому середовищі, підтримувати якість продукції та послуг, ефективно управляти ресурсами та зосереджуватися на потребах споживачів охоплюється цією концепцією [4, с. 131]. В останні роки в Україні спостерігається зростання попиту на послуги з вищої освіти. Така тенденція обумовлюється економічним ефектом, що його спричиняють нові знання. Тобто рівень кваліфікації працівника, його інтелектуальні здібності значною мірою визначають конкурентоспроможність не тільки працівника на ринку праці, а також фірми та економіки в цілому. Крім того, освіта впливає на загальний рівень культури, здоров’я і благополуччя громадян країни, стабільність суспільства. В Україні інформація, що її надає статистика, не дозволяє вивчити ринок освітніх послуг у всьому його різноманітті [5]. Об’єкт дослідження: діяльність ТОВ «ІКС КАПІТАЛ» як суб’єкта ринку освітніх послуг. Предмет дослідження: процеси та механізми забезпечення конкурентоспроможності підприємства на основі маркетингових стратегій. Мета дослідження: аналіз чинників конкурентоспроможності ТОВ «ІКС КАПІТАЛ» на ринку освітніх послуг і розробка проектних рекомендацій для її підвищення. Завдання дослідження: розкрити теоретичні засади конкурентоспроможності підприємств у сфері освітніх послуг; провести аналіз ринкових і фінансово-економічних показників діяльності ТОВ «ІКС КАПІТАЛ»; оцінити маркетингову політику компанії; здійснити SWOT-аналіз та PEST-аналіз зовнішніх і внутрішніх факторів; розробити економіко-математичну модель для прогнозування конкурентних переваг; сформулювати рекомендації щодо підвищення конкурентоспроможності компанії. Результати дослідження: у роботі запропоновано інтеграцію інноваційних освітніх технологій та індивідуального підходу до споживачів для зміцнення ринкових позицій ТОВ «ІКС КАПІТАЛ». Розроблено маркетингові стратегії та обґрунтовано шляхи вдосконалення існуючих освітніх послуг. Застосовані методи економіко-математичного моделювання дозволяють прогнозувати конкурентні переваги. Ключові слова: конкурентоспроможність, маркетингова стратегія, інноваційні технології, освітні послуги, конкуренція. Перелік використаних літературних джерел: 1. Струк Н., Капраль О. (2023). Маркетингова стратегія підприємства: суть і процес вибору. Економіка та суспільство, №55. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-55-75 (дата звернення: 26.11.2024). 2. Буняк Н. М. Сутність маркетингової стратегії підприємства. Вісник Волинського інституту економіки та менеджменту. 2019. Вип. 23. С. 22–29. 3. Котлер Ф., Армстронг Г. Основи маркетингу. Київ: Науковий світ, 2023. 880 с. 4. Дмитрієв І.А., Кирчата І.М., Шершенюк О.М. Конкурентоспроможність підприємства: навч. посібник. Харків, 2020. 340 с. 5. Гриневич Л. Дуальна освіта стане мостом між ринком праці та українською освітою / Л. Гриневич. URL: http://mon.gov.ua/usi-novivni/novini/2017/02/15/ (дата звернення: 16.10.2024).